CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094658" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to analyze the degree of factors' influence that affect the performance measurement of CRM systems using AHP method. Within the hierarchical structure of decision-making factors of CRM systems implementation are evaluated in six key areas: quality of customer information, support of CRM systems, effects of the CRM system implementation, customer satisfaction, profitability and processes. There has been setting up the evaluation matrix, which served as a basis for personal interviews, based on the identification of key areas and factors. Expert sample consisted of 5 selected managers of B2B companies in the Czech Republic. The purpose of these interviews was to determine the weights of individual criteria and sub-criteria using Saaty's method of pairwise comparison. The preliminary results suggest that the most influential factor is increase in sales to existing customers on the other hand investment support by the company management to further expansion of CRM does not play significant role in CRM systems evaluation.
Název v anglickém jazyce
CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyze the degree of factors' influence that affect the performance measurement of CRM systems using AHP method. Within the hierarchical structure of decision-making factors of CRM systems implementation are evaluated in six key areas: quality of customer information, support of CRM systems, effects of the CRM system implementation, customer satisfaction, profitability and processes. There has been setting up the evaluation matrix, which served as a basis for personal interviews, based on the identification of key areas and factors. Expert sample consisted of 5 selected managers of B2B companies in the Czech Republic. The purpose of these interviews was to determine the weights of individual criteria and sub-criteria using Saaty's method of pairwise comparison. The preliminary results suggest that the most influential factor is increase in sales to existing customers on the other hand investment support by the company management to further expansion of CRM does not play significant role in CRM systems evaluation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTCESS'15 : 2nd International Conference on Education and Social Sciences : abstracts & proceedings : 2-4 February 2015- Istanbul, Turkey
ISBN
978-605-64453-2-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
641-647
Název nakladatele
OCERINT
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
2. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000369591700071