Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094658" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyze the degree of factors&apos; influence that affect the performance measurement of CRM systems using AHP method. Within the hierarchical structure of decision-making factors of CRM systems implementation are evaluated in six key areas: quality of customer information, support of CRM systems, effects of the CRM system implementation, customer satisfaction, profitability and processes. There has been setting up the evaluation matrix, which served as a basis for personal interviews, based on the identification of key areas and factors. Expert sample consisted of 5 selected managers of B2B companies in the Czech Republic. The purpose of these interviews was to determine the weights of individual criteria and sub-criteria using Saaty&apos;s method of pairwise comparison. The preliminary results suggest that the most influential factor is increase in sales to existing customers on the other hand investment support by the company management to further expansion of CRM does not play significant role in CRM systems evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    CRM Factors Assessment Using Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyze the degree of factors&apos; influence that affect the performance measurement of CRM systems using AHP method. Within the hierarchical structure of decision-making factors of CRM systems implementation are evaluated in six key areas: quality of customer information, support of CRM systems, effects of the CRM system implementation, customer satisfaction, profitability and processes. There has been setting up the evaluation matrix, which served as a basis for personal interviews, based on the identification of key areas and factors. Expert sample consisted of 5 selected managers of B2B companies in the Czech Republic. The purpose of these interviews was to determine the weights of individual criteria and sub-criteria using Saaty&apos;s method of pairwise comparison. The preliminary results suggest that the most influential factor is increase in sales to existing customers on the other hand investment support by the company management to further expansion of CRM does not play significant role in CRM systems evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTCESS&apos;15 : 2nd International Conference on Education and Social Sciences : abstracts &amp; proceedings : 2-4 February 2015- Istanbul, Turkey

  • ISBN

    978-605-64453-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    641-647

  • Název nakladatele

    OCERINT

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    2. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000369591700071