CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090044" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard
Popis výsledku v původním jazyce
This research examines the application of the AHP (analytic hierarchy process) method for the CRM (customer relationship management) performance measurement in B2B (business to business market). The aim of the paper is to define rank of factors measuringCRM performance. In the first part of the paper, theoretical base is described considering CRM performance measurement issue and the CRM Scorecard description. Research methodology introduces the AHP method. The following part of the paper deals with the application of the AHP method ? identification of factors measuring CRM performance, calculating coefficients for each factor via group of experts (managers of companies on the B2B market), ranking the factors in accordance with their importance. Thisstudy reveals fundamental factors important in the CRM performance measurement models in the B2B market.
Název v anglickém jazyce
CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard
Popis výsledku anglicky
This research examines the application of the AHP (analytic hierarchy process) method for the CRM (customer relationship management) performance measurement in B2B (business to business market). The aim of the paper is to define rank of factors measuringCRM performance. In the first part of the paper, theoretical base is described considering CRM performance measurement issue and the CRM Scorecard description. Research methodology introduces the AHP method. The following part of the paper deals with the application of the AHP method ? identification of factors measuring CRM performance, calculating coefficients for each factor via group of experts (managers of companies on the B2B market), ranking the factors in accordance with their importance. Thisstudy reveals fundamental factors important in the CRM performance measurement models in the B2B market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDIMT-2014 : Networking Societies - Cooperation and Conflict : 22nd Interdisciplinary Information Management Talks : Sept. 10-12, 2014, Poděbrady, Czech Republic
ISBN
978-3-99033-340-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
345-352
Název nakladatele
Trauner
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000346148300038