Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090044" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research examines the application of the AHP (analytic hierarchy process) method for the CRM (customer relationship management) performance measurement in B2B (business to business market). The aim of the paper is to define rank of factors measuringCRM performance. In the first part of the paper, theoretical base is described considering CRM performance measurement issue and the CRM Scorecard description. Research methodology introduces the AHP method. The following part of the paper deals with the application of the AHP method ? identification of factors measuring CRM performance, calculating coefficients for each factor via group of experts (managers of companies on the B2B market), ranking the factors in accordance with their importance. Thisstudy reveals fundamental factors important in the CRM performance measurement models in the B2B market.

  • Název v anglickém jazyce

    CRM Performance Measurement Using AHP and CRM Scorecard

  • Popis výsledku anglicky

    This research examines the application of the AHP (analytic hierarchy process) method for the CRM (customer relationship management) performance measurement in B2B (business to business market). The aim of the paper is to define rank of factors measuringCRM performance. In the first part of the paper, theoretical base is described considering CRM performance measurement issue and the CRM Scorecard description. Research methodology introduces the AHP method. The following part of the paper deals with the application of the AHP method ? identification of factors measuring CRM performance, calculating coefficients for each factor via group of experts (managers of companies on the B2B market), ranking the factors in accordance with their importance. Thisstudy reveals fundamental factors important in the CRM performance measurement models in the B2B market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2014 : Networking Societies - Cooperation and Conflict : 22nd Interdisciplinary Information Management Talks : Sept. 10-12, 2014, Poděbrady, Czech Republic

  • ISBN

    978-3-99033-340-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    345-352

  • Název nakladatele

    Trauner

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000346148300038