Měření tržní orientace v malých a středních podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007648" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring of Market Orientation in Small and Medium Enterprises
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the market orientation approach. This approach was used mainly by larger companies in a past. But market orientation is usable for managements of small and medium enterprises too. It helps to raise their strengths which stem from their specific size. Mainly strength to be close to customer and adapt characteristics of production according to changes of costumer?s wants and needs better that larger companies could be improved by this approach. Market orientation helps to receive sustainable competitive advantage because it helps to produce products with higher percept value for customers. Market orientation has indisputable positive impact on business performance. There is necessity to measure level of market orientation. Results of this measuring can show where are points which have potential for improve of business performance.
Název v anglickém jazyce
Measuring of Market Orientation in Small and Medium Enterprises
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the market orientation approach. This approach was used mainly by larger companies in a past. But market orientation is usable for managements of small and medium enterprises too. It helps to raise their strengths which stem from their specific size. Mainly strength to be close to customer and adapt characteristics of production according to changes of costumer?s wants and needs better that larger companies could be improved by this approach. Market orientation helps to receive sustainable competitive advantage because it helps to produce products with higher percept value for customers. Market orientation has indisputable positive impact on business performance. There is necessity to measure level of market orientation. Results of this measuring can show where are points which have potential for improve of business performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CRM 2008
ISBN
978-80-7395-129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
25. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—