Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39899107" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39899107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies
Popis výsledku v původním jazyce
Launch of any new product and its sale, including over-the-counter (OTC) drugs, should be supported with a suitably chosen information support, targeted counselling and effective marketing communication campaigns. In doing so, it is necessary to respectthe legal regulation of marketing communications for the product category and the extent to which purchasers of this product will be affected in purchasing by various forms and tools of communication activities. This article first describes the constraints of communication activities given by legislative regulation on marketing communications of OTC drugs in the Czech Republic and defines forms of information support, suitable for this category of products. It then summarizes results of quantitative research among clients of brick-and-mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of the benefits of various forms of information support, counselling in particular.
Název v anglickém jazyce
Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies
Popis výsledku anglicky
Launch of any new product and its sale, including over-the-counter (OTC) drugs, should be supported with a suitably chosen information support, targeted counselling and effective marketing communication campaigns. In doing so, it is necessary to respectthe legal regulation of marketing communications for the product category and the extent to which purchasers of this product will be affected in purchasing by various forms and tools of communication activities. This article first describes the constraints of communication activities given by legislative regulation on marketing communications of OTC drugs in the Czech Republic and defines forms of information support, suitable for this category of products. It then summarizes results of quantitative research among clients of brick-and-mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of the benefits of various forms of information support, counselling in particular.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing
ISBN
978-960-474-325-4
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
11-20
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Stevens Point
Místo konání akce
Chania
Datum konání akce
27. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—