Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39899107" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39899107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Launch of any new product and its sale, including over-the-counter (OTC) drugs, should be supported with a suitably chosen information support, targeted counselling and effective marketing communication campaigns. In doing so, it is necessary to respectthe legal regulation of marketing communications for the product category and the extent to which purchasers of this product will be affected in purchasing by various forms and tools of communication activities. This article first describes the constraints of communication activities given by legislative regulation on marketing communications of OTC drugs in the Czech Republic and defines forms of information support, suitable for this category of products. It then summarizes results of quantitative research among clients of brick-and-mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of the benefits of various forms of information support, counselling in particular.

  • Název v anglickém jazyce

    Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies

  • Popis výsledku anglicky

    Launch of any new product and its sale, including over-the-counter (OTC) drugs, should be supported with a suitably chosen information support, targeted counselling and effective marketing communication campaigns. In doing so, it is necessary to respectthe legal regulation of marketing communications for the product category and the extent to which purchasers of this product will be affected in purchasing by various forms and tools of communication activities. This article first describes the constraints of communication activities given by legislative regulation on marketing communications of OTC drugs in the Czech Republic and defines forms of information support, suitable for this category of products. It then summarizes results of quantitative research among clients of brick-and-mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of the benefits of various forms of information support, counselling in particular.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing

  • ISBN

    978-960-474-325-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    11-20

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Stevens Point

  • Místo konání akce

    Chania

  • Datum konání akce

    27. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku