Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898181" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.09.077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies
Popis výsledku v původním jazyce
The fierce competition in the over the counter (OTC) drugs market is forcing manufacturers and sellers of these drugs, particularly brick and mortar pharmacies, to search for tools to increase retention and loyalty of their clients. So far, pharmacies have widely used various forms of short-term sales promotion to attract customers, but these are gradually losing their effectiveness and pharmacies are forced to start using other tools to support the retention and loyalty of their clients. This article first defines the forms of retention support suitable for OTC drugs and summarizes the results of a quantitative research among clients of brick and mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of attractiveness of the various formsto support retention and loyalty from their perspective.
Název v anglickém jazyce
Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies
Popis výsledku anglicky
The fierce competition in the over the counter (OTC) drugs market is forcing manufacturers and sellers of these drugs, particularly brick and mortar pharmacies, to search for tools to increase retention and loyalty of their clients. So far, pharmacies have widely used various forms of short-term sales promotion to attract customers, but these are gradually losing their effectiveness and pharmacies are forced to start using other tools to support the retention and loyalty of their clients. This article first defines the forms of retention support suitable for OTC drugs and summarizes the results of a quantitative research among clients of brick and mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of attractiveness of the various formsto support retention and loyalty from their perspective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
576-589
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Ŕím
Datum konání akce
19. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000346089700061