Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898181" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.077" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.09.077</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The fierce competition in the over the counter (OTC) drugs market is forcing manufacturers and sellers of these drugs, particularly brick and mortar pharmacies, to search for tools to increase retention and loyalty of their clients. So far, pharmacies have widely used various forms of short-term sales promotion to attract customers, but these are gradually losing their effectiveness and pharmacies are forced to start using other tools to support the retention and loyalty of their clients. This article first defines the forms of retention support suitable for OTC drugs and summarizes the results of a quantitative research among clients of brick and mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of attractiveness of the various formsto support retention and loyalty from their perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies

  • Popis výsledku anglicky

    The fierce competition in the over the counter (OTC) drugs market is forcing manufacturers and sellers of these drugs, particularly brick and mortar pharmacies, to search for tools to increase retention and loyalty of their clients. So far, pharmacies have widely used various forms of short-term sales promotion to attract customers, but these are gradually losing their effectiveness and pharmacies are forced to start using other tools to support the retention and loyalty of their clients. This article first defines the forms of retention support suitable for OTC drugs and summarizes the results of a quantitative research among clients of brick and mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of attractiveness of the various formsto support retention and loyalty from their perspective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    576-589

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Ŕím

  • Datum konání akce

    19. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000346089700061