Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Standardization of Variables on the Outcomes of Service Market Segmentation,

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898277" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Standardization of Variables on the Outcomes of Service Market Segmentation,

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The most widely used methods of market segmentation include the cluster analysis. Her application within market segmentation is accompanied by two strategic decisions as follows: what criteria to use for input into the cluster analysis and how many clusters to discover. The decision on the used criteria is then connected with the question of the need to standardize variables, where literature takes different stands on this topic. Therefore, the paper specifies and discusses, using a particular example of segmentation, the problems relating to the use of attitude scales, including the method of standardization proposed by us. It shows and discusses the outcomes of the performed segmentation of the customers of chosen unbranded garages. The segmentationwas performed from the point of view of perception of the importance of the chosen types of offered services when deciding about a repeated use of the garage services. It is based on the outcomes of primary quantitative research performed

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Standardization of Variables on the Outcomes of Service Market Segmentation,

  • Popis výsledku anglicky

    The most widely used methods of market segmentation include the cluster analysis. Her application within market segmentation is accompanied by two strategic decisions as follows: what criteria to use for input into the cluster analysis and how many clusters to discover. The decision on the used criteria is then connected with the question of the need to standardize variables, where literature takes different stands on this topic. Therefore, the paper specifies and discusses, using a particular example of segmentation, the problems relating to the use of attitude scales, including the method of standardization proposed by us. It shows and discusses the outcomes of the performed segmentation of the customers of chosen unbranded garages. The segmentationwas performed from the point of view of perception of the importance of the chosen types of offered services when deciding about a repeated use of the garage services. It is based on the outcomes of primary quantitative research performed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM Conference on Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism, Conference proceedings, Volume III, "Economics and Tourism"

  • ISBN

    978-619-7105-27-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    621-628

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku