Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898276" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern market segmentation methods are based on combinations of various segmentation criteria. These combinations can be identified by a detailed analysis of the customers' behaviour, particularly of the fact what the customers buy and why. Subsequently,it is necessary to compile a profile of the defined market segments to be able, within the cooperation of the value network entities, to apply a differentiated market strategy towards these markets. The paper deals with the cluster analysis as the mostwidely used method for customer segmentation and the problems arising within standardization of the ordinal scales used for measurement of the customers' preferences. It is because the commonly used standardization by conversion to the normal standardized distribution might lead to confusing outcomes. The paper analyses such outcomes and also specifies how to face these problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation

  • Popis výsledku anglicky

    Modern market segmentation methods are based on combinations of various segmentation criteria. These combinations can be identified by a detailed analysis of the customers' behaviour, particularly of the fact what the customers buy and why. Subsequently,it is necessary to compile a profile of the defined market segments to be able, within the cooperation of the value network entities, to apply a differentiated market strategy towards these markets. The paper deals with the cluster analysis as the mostwidely used method for customer segmentation and the problems arising within standardization of the ordinal scales used for measurement of the customers' preferences. It is because the commonly used standardization by conversion to the normal standardized distribution might lead to confusing outcomes. The paper analyses such outcomes and also specifies how to face these problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials

  • ISBN

    978-80-87294-54-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1932-1939

  • Název nakladatele

    TANGER, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000350641700319