Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898276" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation
Popis výsledku v původním jazyce
Modern market segmentation methods are based on combinations of various segmentation criteria. These combinations can be identified by a detailed analysis of the customers' behaviour, particularly of the fact what the customers buy and why. Subsequently,it is necessary to compile a profile of the defined market segments to be able, within the cooperation of the value network entities, to apply a differentiated market strategy towards these markets. The paper deals with the cluster analysis as the mostwidely used method for customer segmentation and the problems arising within standardization of the ordinal scales used for measurement of the customers' preferences. It is because the commonly used standardization by conversion to the normal standardized distribution might lead to confusing outcomes. The paper analyses such outcomes and also specifies how to face these problems.
Název v anglickém jazyce
Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation
Popis výsledku anglicky
Modern market segmentation methods are based on combinations of various segmentation criteria. These combinations can be identified by a detailed analysis of the customers' behaviour, particularly of the fact what the customers buy and why. Subsequently,it is necessary to compile a profile of the defined market segments to be able, within the cooperation of the value network entities, to apply a differentiated market strategy towards these markets. The paper deals with the cluster analysis as the mostwidely used method for customer segmentation and the problems arising within standardization of the ordinal scales used for measurement of the customers' preferences. It is because the commonly used standardization by conversion to the normal standardized distribution might lead to confusing outcomes. The paper analyses such outcomes and also specifies how to face these problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials
ISBN
978-80-87294-54-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1932-1939
Název nakladatele
TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000350641700319