Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer segmantation utilization for differentiated approach.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39901262" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39901262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7557178/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7557178/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DT.2016.7557178" target="_blank" >10.1109/DT.2016.7557178</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer segmantation utilization for differentiated approach.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen - maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer segmantation utilization for differentiated approach.

  • Popis výsledku anglicky

    Customer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen - maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the international conference on information and digital technologies 2016

  • ISBN

    978-1-4673-8860-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    227-233

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Rzeszow

  • Datum konání akce

    5. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389469300038