TRANSACTION DATA BASED HOTEL CUSTOMER SEGMENTATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50015400" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50015400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TRANSACTION DATA BASED HOTEL CUSTOMER SEGMENTATION
Popis výsledku v původním jazyce
Customer segmentation plays crucial role in hospitality marketing. Identification of the right customer segments allows hotel managers to create the most effective marketing strategies. Transactions are great source of behavioraldata that can be used in market segmentation. The goal of this paper is to run cluster analysis over transactional data to identify customer segment, identify the best onesof themand propose suitable strategy for them. Used data wereexported from channel management tool and then processed using several non-hierarchical clustering methods of IBM SPSS tool (K-means and TwoStep Clustering). The results showthat using transaction data for behavioralsegmentation can lead to proper segment identification when strategies are being built.
Název v anglickém jazyce
TRANSACTION DATA BASED HOTEL CUSTOMER SEGMENTATION
Popis výsledku anglicky
Customer segmentation plays crucial role in hospitality marketing. Identification of the right customer segments allows hotel managers to create the most effective marketing strategies. Transactions are great source of behavioraldata that can be used in market segmentation. The goal of this paper is to run cluster analysis over transactional data to identify customer segment, identify the best onesof themand propose suitable strategy for them. Used data wereexported from channel management tool and then processed using several non-hierarchical clustering methods of IBM SPSS tool (K-means and TwoStep Clustering). The results showthat using transaction data for behavioralsegmentation can lead to proper segment identification when strategies are being built.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 10th International Scientific Conferrence Karviná Ph.D. Conference on Business and Economics
ISBN
978-80-7510-265-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
74-82
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
1. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000583813800007