Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000042" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000042 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/19:50016609
Výsledek na webu
<a href="https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/" target="_blank" >https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the use of cluster analysis for hotel customers’ segmentation and its possible application within the hotel marketing mix. Study works with Two-Step Cluster analysis that allows clustering of quantitative and nominal data. Main results show that using booking window (the period between reservation creation and date of arrival), distribution channel, length of stay (in days) and net room rate to cluster hotel customers into homogenous segments can be beneficial during the process of customer segmentation. Six basic customer segments were identified and lately described mainly by their behaviour in time, and money spends for a single reservation. The paper directly describes the whole methodology of Two-Step Clustering and possible outputs that can be used in revenue management research.
Název v anglickém jazyce
Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the use of cluster analysis for hotel customers’ segmentation and its possible application within the hotel marketing mix. Study works with Two-Step Cluster analysis that allows clustering of quantitative and nominal data. Main results show that using booking window (the period between reservation creation and date of arrival), distribution channel, length of stay (in days) and net room rate to cluster hotel customers into homogenous segments can be beneficial during the process of customer segmentation. Six basic customer segments were identified and lately described mainly by their behaviour in time, and money spends for a single reservation. The paper directly describes the whole methodology of Two-Step Clustering and possible outputs that can be used in revenue management research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
33th IBIMA Conference
ISBN
9780999855126
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2113-2119
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Granda
Místo konání akce
Granda
Datum konání akce
10. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000503988803057