Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000042" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000042 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/19:50016609

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/" target="_blank" >https://ibima.org/conference/33rd-ibima-conference/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the use of cluster analysis for hotel customers’ segmentation and its possible application within the hotel marketing mix. Study works with Two-Step Cluster analysis that allows clustering of quantitative and nominal data. Main results show that using booking window (the period between reservation creation and date of arrival), distribution channel, length of stay (in days) and net room rate to cluster hotel customers into homogenous segments can be beneficial during the process of customer segmentation. Six basic customer segments were identified and lately described mainly by their behaviour in time, and money spends for a single reservation. The paper directly describes the whole methodology of Two-Step Clustering and possible outputs that can be used in revenue management research.

  • Název v anglickém jazyce

    Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the use of cluster analysis for hotel customers’ segmentation and its possible application within the hotel marketing mix. Study works with Two-Step Cluster analysis that allows clustering of quantitative and nominal data. Main results show that using booking window (the period between reservation creation and date of arrival), distribution channel, length of stay (in days) and net room rate to cluster hotel customers into homogenous segments can be beneficial during the process of customer segmentation. Six basic customer segments were identified and lately described mainly by their behaviour in time, and money spends for a single reservation. The paper directly describes the whole methodology of Two-Step Clustering and possible outputs that can be used in revenue management research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    33th IBIMA Conference

  • ISBN

    9780999855126

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2113-2119

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Granda

  • Místo konání akce

    Granda

  • Datum konání akce

    10. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503988803057