Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managerial decisions on optimal number of demand segments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43908168" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43908168 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/15:PU116854

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managerial decisions on optimal number of demand segments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Demand segmentation is an important tool for enterprises to improve planning and apply various marketing policies. The purpose of this study is to present a new approach to determining the optimal number of market segments taking into consideration the measure of homogeneity of certain segments, their size, and economic attractiveness. In this study the mathematical background is described based on a Fuzzy C-Means clustering algorithm. The method is then demonstrated using concrete data with the age andthe average spending of the respondents of a questionnaire enquiry as two input variables for the clustering method. A method of quota selection was used for the data structure to match the reality. Demand segmentation is used for targeting a smaller, relatively homogenous market and is helpful for managers to reach the chosen segment of customers effectively with one marketing mix. Using the suggested method, the managers can determine which segment is still of interest to an enterpris

  • Název v anglickém jazyce

    Managerial decisions on optimal number of demand segments

  • Popis výsledku anglicky

    Demand segmentation is an important tool for enterprises to improve planning and apply various marketing policies. The purpose of this study is to present a new approach to determining the optimal number of market segments taking into consideration the measure of homogeneity of certain segments, their size, and economic attractiveness. In this study the mathematical background is described based on a Fuzzy C-Means clustering algorithm. The method is then demonstrated using concrete data with the age andthe average spending of the respondents of a questionnaire enquiry as two input variables for the clustering method. A method of quota selection was used for the data structure to match the reality. Demand segmentation is used for targeting a smaller, relatively homogenous market and is helpful for managers to reach the chosen segment of customers effectively with one marketing mix. Using the suggested method, the managers can determine which segment is still of interest to an enterpris

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LD15065" target="_blank" >LD15065: Gender dimenze implementace aktivního stárnutí v českém soukromém a veřejném sektoru ve srovnání se západními zeměmi.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015. Economics and Tourism: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-48-3

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    545-552

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku