Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Satisfaction Measurement – Clustering Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F18%3APU127810" target="_blank" >RIV/00216305:26510/18:PU127810 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/66/2/0561/" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/66/2/0561/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866020561" target="_blank" >10.11118/actaun201866020561</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Satisfaction Measurement – Clustering Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of customer satisfaction measurement. The aim of this study is to determine the importance of the individual factors and their impact on total customer satisfaction for multiple segments by using linear regression and hierarchical clustering. This study is focused on the market of café establishment. We applied hierarchical clustering with Ward’s criterion to partition customers into segments and then we developed linear regression models for each segment. Linear models for partitioned data showed higher coefficient of determination than the model for the whole market. The results revealed that there are quite significant differences in rankings of customer satisfaction factors among the segments. This is caused by the different preferences of customers. The clustered data allows to achieve a higher homogeneity of data within the segment, which is crucial both for marketing theory and practice. The approach i.e. partitioning the market into smaller more specific segments could become perspective for marketing use in different economic sectors. This attitude can allow marketers to target better on customer segments according to the importance of individual factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Satisfaction Measurement – Clustering Approach

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of customer satisfaction measurement. The aim of this study is to determine the importance of the individual factors and their impact on total customer satisfaction for multiple segments by using linear regression and hierarchical clustering. This study is focused on the market of café establishment. We applied hierarchical clustering with Ward’s criterion to partition customers into segments and then we developed linear regression models for each segment. Linear models for partitioned data showed higher coefficient of determination than the model for the whole market. The results revealed that there are quite significant differences in rankings of customer satisfaction factors among the segments. This is caused by the different preferences of customers. The clustered data allows to achieve a higher homogeneity of data within the segment, which is crucial both for marketing theory and practice. The approach i.e. partitioning the market into smaller more specific segments could become perspective for marketing use in different economic sectors. This attitude can allow marketers to target better on customer segments according to the importance of individual factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

    2464-8310

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    561-569

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047602602