Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114559" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84947601807&origin=inward" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84947601807&origin=inward</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract Due to limited recourses it is difficult for companies to reach a 100% satisfaction level of all customers in all measured factors. Therefore it is argued in this study that the profitability of customer segments is the key driver which companies should take into account in the improvement process of customer satisfaction. The study presents the use of multidimensional genetic algorithm clustering as the efficient method which allows to divide existing customers of a company into relatively homogenous segments according to their satisfaction with the selected factors and on the basis of the profitability of each segment to identify different strategies for the satisfaction improvement process. The suggested procedure is demonstrated on the real data from the field of tea products.
Název v anglickém jazyce
Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering
Popis výsledku anglicky
Abstract Due to limited recourses it is difficult for companies to reach a 100% satisfaction level of all customers in all measured factors. Therefore it is argued in this study that the profitability of customer segments is the key driver which companies should take into account in the improvement process of customer satisfaction. The study presents the use of multidimensional genetic algorithm clustering as the efficient method which allows to divide existing customers of a company into relatively homogenous segments according to their satisfaction with the selected factors and on the basis of the profitability of each segment to identify different strategies for the satisfaction improvement process. The suggested procedure is demonstrated on the real data from the field of tea products.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth
ISBN
978-0-9860419-4-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
2561-2571
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Amsterdam, Netherlands
Místo konání akce
Amsterdam
Datum konání akce
7. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000360508700250