Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114559" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84947601807&origin=inward" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84947601807&origin=inward</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract Due to limited recourses it is difficult for companies to reach a 100% satisfaction level of all customers in all measured factors. Therefore it is argued in this study that the profitability of customer segments is the key driver which companies should take into account in the improvement process of customer satisfaction. The study presents the use of multidimensional genetic algorithm clustering as the efficient method which allows to divide existing customers of a company into relatively homogenous segments according to their satisfaction with the selected factors and on the basis of the profitability of each segment to identify different strategies for the satisfaction improvement process. The suggested procedure is demonstrated on the real data from the field of tea products.

  • Název v anglickém jazyce

    Profitability of Customer Satisfaction Segments: Genetic Algorithm Method in Multidimensional Clustering

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract Due to limited recourses it is difficult for companies to reach a 100% satisfaction level of all customers in all measured factors. Therefore it is argued in this study that the profitability of customer segments is the key driver which companies should take into account in the improvement process of customer satisfaction. The study presents the use of multidimensional genetic algorithm clustering as the efficient method which allows to divide existing customers of a company into relatively homogenous segments according to their satisfaction with the selected factors and on the basis of the profitability of each segment to identify different strategies for the satisfaction improvement process. The suggested procedure is demonstrated on the real data from the field of tea products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    In Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    2561-2571

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Amsterdam, Netherlands

  • Místo konání akce

    Amsterdam

  • Datum konání akce

    7. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360508700250