Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Terms of payment for purchase of goods in retail grocery stores in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F15%3A39900167" target="_blank" >RIV/00216275:25310/15:39900167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Terms of payment for purchase of goods in retail grocery stores in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, a major trend is development of cooperation among business partners in value chains aiming to provide maximum value to the final consumer, creating thus conditions for long-term prosperity of all partner links. Collaboration among partners isincreasingly focused not only on material and related information flows, but also on financial flows. For this reason, important are terms of payment applied on purchases of products and goods in the chains, i.e. also on purchases for retail stores. Payment terms are an important factor that affects not only the prosperity of each individual article, but indirectly also the satisfaction and loyalty of end customers. Examining the terms of payment applied on purchases of products was the subject of a quantitative research that was carried out in retail grocery stores in the Czech Republic. The main objective of the research was to determine what methods and terms of payment are applied on purchases and what factors affect the terms of pa

  • Název v anglickém jazyce

    Terms of payment for purchase of goods in retail grocery stores in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, a major trend is development of cooperation among business partners in value chains aiming to provide maximum value to the final consumer, creating thus conditions for long-term prosperity of all partner links. Collaboration among partners isincreasingly focused not only on material and related information flows, but also on financial flows. For this reason, important are terms of payment applied on purchases of products and goods in the chains, i.e. also on purchases for retail stores. Payment terms are an important factor that affects not only the prosperity of each individual article, but indirectly also the satisfaction and loyalty of end customers. Examining the terms of payment applied on purchases of products was the subject of a quantitative research that was carried out in retail grocery stores in the Czech Republic. The main objective of the research was to determine what methods and terms of payment are applied on purchases and what factors affect the terms of pa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2

  • ISBN

    978-619-7105-47-6

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    915-922

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofie

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku