Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Suppliers by Customers as a Way to Increase Business Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F15%3A39900168" target="_blank" >RIV/00216275:25310/15:39900168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B22/S7.093" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B22/S7.093</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B22/S7.093" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B22/S7.093</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Suppliers by Customers as a Way to Increase Business Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customers subjectively evaluate the offer and the value perceived by them is a result of considering many factors, often surprising for the supplier. Likewise, the supplier may have a distorted idea of how much individual parameters of the offer are important to the customers when choosing a supplier and how they evaluate the offer. Evaluation of the supplier performance by customers was the subject of a quantitative research that was conducted in body shops in the Czech Republic. A partial aim of the research was to determine the criteria according to which current and potential customers choose suppliers of material for their body shops and how they are satisfied with them. To analyse data obtained through personal and Internet inquiries in particular body shops, methods of descriptive and inferential statistics were used, while maps of perception were used to show the differences between the assessment of the significance and the level of individual criteria. An analysis of the resu

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Suppliers by Customers as a Way to Increase Business Performance

  • Popis výsledku anglicky

    Customers subjectively evaluate the offer and the value perceived by them is a result of considering many factors, often surprising for the supplier. Likewise, the supplier may have a distorted idea of how much individual parameters of the offer are important to the customers when choosing a supplier and how they evaluate the offer. Evaluation of the supplier performance by customers was the subject of a quantitative research that was conducted in body shops in the Czech Republic. A partial aim of the research was to determine the criteria according to which current and potential customers choose suppliers of material for their body shops and how they are satisfied with them. To analyse data obtained through personal and Internet inquiries in particular body shops, methods of descriptive and inferential statistics were used, while maps of perception were used to show the differences between the assessment of the significance and the level of individual criteria. An analysis of the resu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2

  • ISBN

    978-619-7105-47-6

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    723-730

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofie

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku