Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F16%3A39901181" target="_blank" >RIV/00216275:25310/16:39901181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2016.19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/bm.2016.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2016.19" target="_blank" >10.3846/bm.2016.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent surveys on the B2B market in the Czech Republic show clearly that most of the addressed manag-ers consider reputation as the most important factor of the competitiveness of their companies. Therefore, it is possible to regard mastered reputation management as the basis for creation of a unique competitive advantage, which finally results in deepening of the positive relationships with all the stakeholders. The paper presents the outcomes of primary quantitative surveys conducted within chemical product supply chains on the B2B market in the Czech Republic. The surveys aimed to identify factors that are crucial for building positive reputation of companies within supply chains and, at the same time, to assess and compare their importance as perceived by chemical product suppliers and their customers.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS

  • Popis výsledku anglicky

    Recent surveys on the B2B market in the Czech Republic show clearly that most of the addressed manag-ers consider reputation as the most important factor of the competitiveness of their companies. Therefore, it is possible to regard mastered reputation management as the basis for creation of a unique competitive advantage, which finally results in deepening of the positive relationships with all the stakeholders. The paper presents the outcomes of primary quantitative surveys conducted within chemical product supply chains on the B2B market in the Czech Republic. The surveys aimed to identify factors that are crucial for building positive reputation of companies within supply chains and, at the same time, to assess and compare their importance as perceived by chemical product suppliers and their customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 9th International Scientific Conference Business and Management 2016

  • ISBN

    978-609-457-921-9

  • ISSN

    2029-929X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Vilnius Gediminas Technical University

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    12. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku