Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F16%3A39901806" target="_blank" >RIV/00216275:25310/16:39901806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23" target="_blank" >10.5593/sgemsocial12016B23</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to summarize the results of a primary quantitative research focused on preferences and buying behavior of clients of B&M pharmacies when buying OTC drugs and dietary supplements, and the segmentation of the market, including the profile characterization of individual market segments. The research was conducted in 2016 by the University of Pardubice using personal interviews in households in the East Bohemian region selected by multistage random sampling. The research has proven that clients of B&M pharmacies differ in their preferences and shopping behavior. They can be divided into five market segments - price-sensitive, looking for quality at a reasonable price, less demanding, rushing and demanding. The article specifies profiles of these segments.
Název v anglickém jazyce
Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to summarize the results of a primary quantitative research focused on preferences and buying behavior of clients of B&M pharmacies when buying OTC drugs and dietary supplements, and the segmentation of the market, including the profile characterization of individual market segments. The research was conducted in 2016 by the University of Pardubice using personal interviews in households in the East Bohemian region selected by multistage random sampling. The research has proven that clients of B&M pharmacies differ in their preferences and shopping behavior. They can be divided into five market segments - price-sensitive, looking for quality at a reasonable price, less demanding, rushing and demanding. The article specifies profiles of these segments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3
ISBN
978-619-7105-74-2
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
937-944
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofie
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
22. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000395727000118