Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F16%3A39901806" target="_blank" >RIV/00216275:25310/16:39901806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial12016B23" target="_blank" >10.5593/sgemsocial12016B23</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to summarize the results of a primary quantitative research focused on preferences and buying behavior of clients of B&M pharmacies when buying OTC drugs and dietary supplements, and the segmentation of the market, including the profile characterization of individual market segments. The research was conducted in 2016 by the University of Pardubice using personal interviews in households in the East Bohemian region selected by multistage random sampling. The research has proven that clients of B&M pharmacies differ in their preferences and shopping behavior. They can be divided into five market segments - price-sensitive, looking for quality at a reasonable price, less demanding, rushing and demanding. The article specifies profiles of these segments.

  • Název v anglickém jazyce

    Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to summarize the results of a primary quantitative research focused on preferences and buying behavior of clients of B&M pharmacies when buying OTC drugs and dietary supplements, and the segmentation of the market, including the profile characterization of individual market segments. The research was conducted in 2016 by the University of Pardubice using personal interviews in households in the East Bohemian region selected by multistage random sampling. The research has proven that clients of B&M pharmacies differ in their preferences and shopping behavior. They can be divided into five market segments - price-sensitive, looking for quality at a reasonable price, less demanding, rushing and demanding. The article specifies profiles of these segments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3

  • ISBN

    978-619-7105-74-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    937-944

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofie

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    22. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000395727000118