B2B Segmentation as a Tool for Marketing and Logistic Strategy Formulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023554" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
B2B Segmentation as a Tool for Marketing and Logistic Strategy Formulation
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the B2B market segmentation as the tool for formulation of the marketing and logistical strategy. An empirical study on the market of secondary cardboard packaging represents the research approach carried out by personal and electronic questioning in order to determine customers´ expectations, demands, preferences and characteristics, results in the processing by the factor and cluster analysis, discovered and designed segments and their profiles. The research focused on existingand potential customers was primarily motivated by finding ways to discover new opportunities in value creation for specific segments on stagnant market. The important part of the study is the confirmation or refusing of hypotheses concerning the behavior of created B2B segments.
Název v anglickém jazyce
B2B Segmentation as a Tool for Marketing and Logistic Strategy Formulation
Popis výsledku anglicky
This article deals with the B2B market segmentation as the tool for formulation of the marketing and logistical strategy. An empirical study on the market of secondary cardboard packaging represents the research approach carried out by personal and electronic questioning in order to determine customers´ expectations, demands, preferences and characteristics, results in the processing by the factor and cluster analysis, discovered and designed segments and their profiles. The research focused on existingand potential customers was primarily motivated by finding ways to discover new opportunities in value creation for specific segments on stagnant market. The important part of the study is the confirmation or refusing of hypotheses concerning the behavior of created B2B segments.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Intellectual Economics
ISSN
1822-8011
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—