Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classification and Evaluation of B2B Segmentation Bases

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F11%3A00181132" target="_blank" >RIV/62156489:43310/11:00181132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classification and Evaluation of B2B Segmentation Bases

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the size of market segmentation literature, however, only few papers focus on B2B segmentation compared to B2C (1), and on market/customer-driven segments compared to product-driven segments (2). Hence, this paper will strive to shed a greater light on customer oriented segmentation in a B2B context. In doing so, the attention will be paid to some first steps of segmentation process, in particular to the classification and evaluation of business segmentation bases. The latter will be performed through assessment of 13 empirical findings. Ultimately, couple of less conventional approaches on how to segment effectively will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Classification and Evaluation of B2B Segmentation Bases

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the size of market segmentation literature, however, only few papers focus on B2B segmentation compared to B2C (1), and on market/customer-driven segments compared to product-driven segments (2). Hence, this paper will strive to shed a greater light on customer oriented segmentation in a B2B context. In doing so, the attention will be paid to some first steps of segmentation process, in particular to the classification and evaluation of business segmentation bases. The latter will be performed through assessment of 13 empirical findings. Ultimately, couple of less conventional approaches on how to segment effectively will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PEFnet 2011: European Scientific Conference of Ph.D. Students

  • ISBN

    978-80-7157-743-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku