Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subscale Motor to Investigate the Effect of Initial Temperature on the Burning Process for Solid Propellants

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F17%3A39911150" target="_blank" >RIV/00216275:25310/17:39911150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subscale Motor to Investigate the Effect of Initial Temperature on the Burning Process for Solid Propellants

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effect of the initial temperature on the burning rate for three compositions of double based propellants (ROP, GRAD 98 and GRAD 06) was characterized. These propellants were fired in a subscale rocket motor and the propellant burning rate was measured as a function of pressure and initial temperature. Variations in the duration of different burning zones were observed. The operating pressure ranges were 5 –24 MPa and the temperature ranges were - 60 °C to +60 °C. This study concluded that raising the initial temperature of the propellant grain increases its ignitability and leads to higher burning rate with higher operating combustion pressure and consequently shortens the burning time.

  • Název v anglickém jazyce

    Subscale Motor to Investigate the Effect of Initial Temperature on the Burning Process for Solid Propellants

  • Popis výsledku anglicky

    The effect of the initial temperature on the burning rate for three compositions of double based propellants (ROP, GRAD 98 and GRAD 06) was characterized. These propellants were fired in a subscale rocket motor and the propellant burning rate was measured as a function of pressure and initial temperature. Variations in the duration of different burning zones were observed. The operating pressure ranges were 5 –24 MPa and the temperature ranges were - 60 °C to +60 °C. This study concluded that raising the initial temperature of the propellant grain increases its ignitability and leads to higher burning rate with higher operating combustion pressure and consequently shortens the burning time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th Seminar on new Trends in Research of Energetic Materials

  • ISBN

    978-80-7560-056-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    320-325

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    26. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku