Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F18%3A39912569" target="_blank" >RIV/00216275:25310/18:39912569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/19199" target="_blank" >http://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/19199</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.29.4.19199" target="_blank" >10.5755/j01.ee.29.4.19199</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of web communication of Corporate Social Responsibility (CSR) activities by companies of high profile industries, specifically by the chemical industry enterprises operating in the Czech Republic. Based on the content analysis of the websites of companies in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic it analyses and evaluates the level of CSR communication of these companies in economic, social, environmental, ethical and philanthropic areas. The study shows that the level of communication of CSR activities of chemical companies in the Czech Republic is low and corresponds to the low level of CSR communication in this country. Thus, it is necessary to adopt the set of measures proposed in the paper, both at the governmental level and at the level of individual enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of web communication of Corporate Social Responsibility (CSR) activities by companies of high profile industries, specifically by the chemical industry enterprises operating in the Czech Republic. Based on the content analysis of the websites of companies in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic it analyses and evaluates the level of CSR communication of these companies in economic, social, environmental, ethical and philanthropic areas. The study shows that the level of communication of CSR activities of chemical companies in the Czech Republic is low and corresponds to the low level of CSR communication in this country. Thus, it is necessary to adopt the set of measures proposed in the paper, both at the governmental level and at the level of individual enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inžinerine Ekonomika / Engineering Economics

  • ISSN

    1392-2785

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    478-487

  • Kód UT WoS článku

    000448820500012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85061930751