Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F18%3A39912569" target="_blank" >RIV/00216275:25310/18:39912569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/19199" target="_blank" >http://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/19199</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.29.4.19199" target="_blank" >10.5755/j01.ee.29.4.19199</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue of web communication of Corporate Social Responsibility (CSR) activities by companies of high profile industries, specifically by the chemical industry enterprises operating in the Czech Republic. Based on the content analysis of the websites of companies in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic it analyses and evaluates the level of CSR communication of these companies in economic, social, environmental, ethical and philanthropic areas. The study shows that the level of communication of CSR activities of chemical companies in the Czech Republic is low and corresponds to the low level of CSR communication in this country. Thus, it is necessary to adopt the set of measures proposed in the paper, both at the governmental level and at the level of individual enterprises.
Název v anglickém jazyce
Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of web communication of Corporate Social Responsibility (CSR) activities by companies of high profile industries, specifically by the chemical industry enterprises operating in the Czech Republic. Based on the content analysis of the websites of companies in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic it analyses and evaluates the level of CSR communication of these companies in economic, social, environmental, ethical and philanthropic areas. The study shows that the level of communication of CSR activities of chemical companies in the Czech Republic is low and corresponds to the low level of CSR communication in this country. Thus, it is necessary to adopt the set of measures proposed in the paper, both at the governmental level and at the level of individual enterprises.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inžinerine Ekonomika / Engineering Economics
ISSN
1392-2785
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
478-487
Kód UT WoS článku
000448820500012
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85061930751