Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unlocking the Power of Corporate Social Responsibility Communication in the Online Sphere: A Systematic Exploration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F24%3A39921517" target="_blank" >RIV/00216275:25310/24:39921517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/16/6/2296" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/16/6/2296</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su16062296" target="_blank" >10.3390/su16062296</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unlocking the Power of Corporate Social Responsibility Communication in the Online Sphere: A Systematic Exploration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Socially responsible behavior is evolving due to changing economic, social, and environmental landscapes. This has led to a growing interest in sharing corporate social responsibility activities online, known as CSR (corporate social responsibility) web communication. However, there hasn&apos;t been a comprehensive study that has provided a complete synthesis of knowledge in this field, outlining research trends, existing gaps, and future directions. Through a systematic review of 141 articles published between from 2006 to 2023, four core research themes were identified: (1) Mo-tives behind CSR web communication, (2) Evaluation of the level of CSR web communication, (3) The role of stakeholders in the process of CSR web communication, (4) CSR web communication strategy. The scattered research highlights the need for more focused investigation. In particular, future research should focus on understanding what stakeholders require in CSR web commu-nication, evaluating how they perceive its value and benefits, and investigating the relationship between CSR web communication and a company&apos;s economic performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Unlocking the Power of Corporate Social Responsibility Communication in the Online Sphere: A Systematic Exploration

  • Popis výsledku anglicky

    Socially responsible behavior is evolving due to changing economic, social, and environmental landscapes. This has led to a growing interest in sharing corporate social responsibility activities online, known as CSR (corporate social responsibility) web communication. However, there hasn&apos;t been a comprehensive study that has provided a complete synthesis of knowledge in this field, outlining research trends, existing gaps, and future directions. Through a systematic review of 141 articles published between from 2006 to 2023, four core research themes were identified: (1) Mo-tives behind CSR web communication, (2) Evaluation of the level of CSR web communication, (3) The role of stakeholders in the process of CSR web communication, (4) CSR web communication strategy. The scattered research highlights the need for more focused investigation. In particular, future research should focus on understanding what stakeholders require in CSR web commu-nication, evaluating how they perceive its value and benefits, and investigating the relationship between CSR web communication and a company&apos;s economic performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    2296

  • Kód UT WoS článku

    001192761400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85188997396