Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge Life Cycle and Its Application in Automotive Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F11%3A39892305" target="_blank" >RIV/00216275:25410/11:39892305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge Life Cycle and Its Application in Automotive Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge management (KM) is attracting considerable attention as many organizations realize that they compete in a knowledge economy. Therefore, a key source of sustainable competitive advantage relies on managing knowledge. The vast majority of the existing frameworks in KM efforts focus on knowledge processes that takes place during the so-called "knowledge life-cycle" (KLC). Analysis of knowledge flow should always cover the entire life cycle of knowledge, from its formation, through saving and using, to its end. Companies that want to develop and use knowledge most effectively and profitably should begin to treat it differently according to the stages of the knowledge life-cycle. The purpose of this paper is to compare main concepts of the knowledge life cycle and to introduce a possibility of analyzing knowledge flow in practice, particularly in the automotive industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge Life Cycle and Its Application in Automotive Industry

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge management (KM) is attracting considerable attention as many organizations realize that they compete in a knowledge economy. Therefore, a key source of sustainable competitive advantage relies on managing knowledge. The vast majority of the existing frameworks in KM efforts focus on knowledge processes that takes place during the so-called "knowledge life-cycle" (KLC). Analysis of knowledge flow should always cover the entire life cycle of knowledge, from its formation, through saving and using, to its end. Companies that want to develop and use knowledge most effectively and profitably should begin to treat it differently according to the stages of the knowledge life-cycle. The purpose of this paper is to compare main concepts of the knowledge life cycle and to introduce a possibility of analyzing knowledge flow in practice, particularly in the automotive industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Management in the 21st Century

  • ISSN

    2029-6932

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    45-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus