Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relation betweem results of the learning potential tests and study results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39895090" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39895090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relation betweem results of the learning potential tests and study results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with one of problems of universities education - with problem of admission process. The classical entrance examinations, common in the last years, were nowadays substituted by modern method - by learning potential tests (LPT). The question whether it is possible to forecast the study results on the base of the LPT results arises at this moment. Two samples of students are analysed in this paper, students who were admitted in the years 2010 and 2011. The relation between study results andresults of LPT provided by the private company Scio is analysed in this paper. The hypothesis, that the better results in learning potential test are the warranty of better study results at the university, was examined. To verify this hypothesis both correlation and regression analysis were used. The insignificant correlation was detected between results in learning potential test and study results. Similarly the regression coefficient had value close to zero. The relevant dependence be

  • Název v anglickém jazyce

    Relation betweem results of the learning potential tests and study results

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with one of problems of universities education - with problem of admission process. The classical entrance examinations, common in the last years, were nowadays substituted by modern method - by learning potential tests (LPT). The question whether it is possible to forecast the study results on the base of the LPT results arises at this moment. Two samples of students are analysed in this paper, students who were admitted in the years 2010 and 2011. The relation between study results andresults of LPT provided by the private company Scio is analysed in this paper. The hypothesis, that the better results in learning potential test are the warranty of better study results at the university, was examined. To verify this hypothesis both correlation and regression analysis were used. The insignificant correlation was detected between results in learning potential test and study results. Similarly the regression coefficient had value close to zero. The relevant dependence be

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    125-134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus