Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationship Between Locus of Control, Metacognition, and Academic Success

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868377" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.130" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.130" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationship Between Locus of Control, Metacognition, and Academic Success

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The previous research on locus of control or metacognition suggested that they are closely related to academic performance and can be taught to students to improve their academic and non-academic success. These variables were often examined separately inorder to explain and predict performance and rarely in a university setting. The integration of these variables into a common framework could provide a deeper understanding of university students? learning process. This study examined the relationship between locus of control, metacognition, and academic success in a university setting and is based on a hypothesis that the relationship between locus of control and academic success is fully mediated by metacognition. The present study also examined whether metacognition and internal or external locus of control are predictors of academic success. Correlations and regression analyses were used to examine mediation effects of metacognition in the relationship between locus of control and

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship Between Locus of Control, Metacognition, and Academic Success

  • Popis výsledku anglicky

    The previous research on locus of control or metacognition suggested that they are closely related to academic performance and can be taught to students to improve their academic and non-academic success. These variables were often examined separately inorder to explain and predict performance and rarely in a university setting. The integration of these variables into a common framework could provide a deeper understanding of university students? learning process. This study examined the relationship between locus of control, metacognition, and academic success in a university setting and is based on a hypothesis that the relationship between locus of control and academic success is fully mediated by metacognition. The present study also examined whether metacognition and internal or external locus of control are predictors of academic success. Correlations and regression analyses were used to examine mediation effects of metacognition in the relationship between locus of control and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24December

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1805-1811

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus