Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parameters of it service monitoring for business process quality improvement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F13%3A39896271" target="_blank" >RIV/00216275:25410/13:39896271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parameters of it service monitoring for business process quality improvement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business processes need relevant applications of information systems with relevant data and relevant operation for current functioning, they also need adequate technological platform with necessary functions; in general, business processes need a suitable IT service (or a group of IT services) for correct performance. These IT services have to fully support business processes as well as they have to be developed according to the needs of business process quality improvement. IT services have to be created and parameterized in such a way that in case of a problem, a quick reaction follows in both senses ? damage minimization and fast restoration of provided IT services. Business processes are monitored and evaluated and based on the results, changes inparticular processes are designed. This process improvement utilizes time-proven methods and standards. The requirements for IT services quality is similar as for business processes, however, recommended procedures include usually general

  • Název v anglickém jazyce

    Parameters of it service monitoring for business process quality improvement

  • Popis výsledku anglicky

    Business processes need relevant applications of information systems with relevant data and relevant operation for current functioning, they also need adequate technological platform with necessary functions; in general, business processes need a suitable IT service (or a group of IT services) for correct performance. These IT services have to fully support business processes as well as they have to be developed according to the needs of business process quality improvement. IT services have to be created and parameterized in such a way that in case of a problem, a quick reaction follows in both senses ? damage minimization and fast restoration of provided IT services. Business processes are monitored and evaluated and based on the results, changes inparticular processes are designed. This process improvement utilizes time-proven methods and standards. The requirements for IT services quality is similar as for business processes, however, recommended procedures include usually general

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D, Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    117-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus