Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Quality Principles for IT service Requirements Analyse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F17%3A39911582" target="_blank" >RIV/00216275:25410/17:39911582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DT.2017.8024324" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/DT.2017.8024324</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/DT.2017.8024324" target="_blank" >10.1109/DT.2017.8024324</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Quality Principles for IT service Requirements Analyse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract— An information service (IT service) in the context of the company informatics supports to execute business processes. Business processes need to be supported by targeted and relevant information services to ensure high performance. Company management perceives the information services as a necessary part of the business process and expects their error-free performance. An IT service does not represent a concrete program application but it represents the final value given to the user, i.e. user (worker) within business process. Quality IT service means that the user gets such information service that he/she needs. Generally, business process and IT service create an interconnected unit, and this whole serves customer. IT service development life cycle is supported by the sophisticated and in practice proven methods and tools; procedures of the functional and data modelling are being applied, using a structured approach or an object oriented approach. But “voice of customer” identification exist especially on the level of business process whereas their propagation to IT service definition is not so precisely defined. Article focuses on the application of the business process tools and principles for identifying and modelling of individual IT services requirements with the aim to increase a particular information service quality as a part of quality business performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Quality Principles for IT service Requirements Analyse

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract— An information service (IT service) in the context of the company informatics supports to execute business processes. Business processes need to be supported by targeted and relevant information services to ensure high performance. Company management perceives the information services as a necessary part of the business process and expects their error-free performance. An IT service does not represent a concrete program application but it represents the final value given to the user, i.e. user (worker) within business process. Quality IT service means that the user gets such information service that he/she needs. Generally, business process and IT service create an interconnected unit, and this whole serves customer. IT service development life cycle is supported by the sophisticated and in practice proven methods and tools; procedures of the functional and data modelling are being applied, using a structured approach or an object oriented approach. But “voice of customer” identification exist especially on the level of business process whereas their propagation to IT service definition is not so precisely defined. Article focuses on the application of the business process tools and principles for identifying and modelling of individual IT services requirements with the aim to increase a particular information service quality as a part of quality business performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Information and Digital Technologies, IDT 2017

  • ISBN

    978-1-5090-5688-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    365-372

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    5. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426916900060