A process of permanent adjustment of premiums in non-life insurance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F13%3A39896722" target="_blank" >RIV/00216275:25410/13:39896722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Spôsob permanentnej úpravy výšky poistného v neživotnom poistení
Popis výsledku v původním jazyce
Pri stanovení poistného v neživotnom poistení neexistuje univerzálna metóda . V tomto článku sa uplatňuje Bühlmann - Straubov model pre stanovenie poistného v povinnom zmluvnom poistení vozidiel . Škodová kvóta je pomer celkových poistných plnení a celkového zaslúženého poistného. To je ukazovateľom toho , ako dobre je poisťovňa riadená . Tento pomer odráža či poisťovne majú poistné dostatočne vyššie ako suma vyplatená t.j. poistné plnenia. Škodová kvóta pre poistenie vozidiel je zvyčajne v rozmedzí od40 % do 60 % . Kredibilné poistné je stanovené ako lineárny kombinácia poistného , určeného z údajov poisˇovne o ich vlastnom riziku a poistnom stanovenom na základe informácií z obdobných rizík . Kredibilné poistné je kompromisom medzi individuálnym poistným , tj poistnom určenom výhradne zo svojich vlastných údajov o riziku a kolektívnom, určenom z údajov o kolektívnom riziku . Faktor kredibility nadobúda hodnoty od 0 do 1 a vyjadruje dôveryhodnosť vlastných skúseností . Najvyššiu fakt
Název v anglickém jazyce
A process of permanent adjustment of premiums in non-life insurance
Popis výsledku anglicky
In determining premiums in non-life insurance there is no universal method. In this paper is applied Bühlmann-Straub model for determining credible premium in third-party vehicle insurance. Loss ratio is the ratio of total losses incurred in claims divided by the total premiums earned. This is an indicator of how well an insurance company is doing. This ratio reflects if companies are collecting premiums higher than the amount paid in claims or if it is not collecting enough premiums to cover claims. Loss ratios for vehicle insurance usually range from 40 % to 60 %. Companies that have high loss claims may be experiencing financial trouble. Credible premium is determined as a linear combination of premiums, determined from the data on their own risk and premium determined on the basis of information from similar risks. Credible premium is a compromise between the individual premium, i.e. premium determined solely from its own data on the risk premium and the collective, determined from
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0058" target="_blank" >EE2.3.30.0058: Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
4/2013
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
134-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—