Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enterprise social network - a tool of knowledge management?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39897990" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39897990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enterprise social network - a tool of knowledge management?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A modern company of the 21st century is a company that takes use of information and knowledge of its employees. Information technologies play an important role in the knowledge management. The orientation in the issue of enterprise social networking is not easy and there is currently a lack of scientific research on the topic. The aim of this paper is to analyze and compare the main performed researches/studies focused on corporate social networks with the aspect of the knowledge management. The methodology of this paper is based on a comparative qualitative research, empirical generalization and interpretation of made results of surveys / studies. Further the issue of finding a comprehensive methodology will be discussed and a vision for the future research direction will be outlined.

  • Název v anglickém jazyce

    Enterprise social network - a tool of knowledge management?

  • Popis výsledku anglicky

    A modern company of the 21st century is a company that takes use of information and knowledge of its employees. Information technologies play an important role in the knowledge management. The orientation in the issue of enterprise social networking is not easy and there is currently a lack of scientific research on the topic. The aim of this paper is to analyze and compare the main performed researches/studies focused on corporate social networks with the aspect of the knowledge management. The methodology of this paper is based on a comparative qualitative research, empirical generalization and interpretation of made results of surveys / studies. Further the issue of finding a comprehensive methodology will be discussed and a vision for the future research direction will be outlined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník recenzovaných příspěvků z 2. ročníku mezinárodní vědecké konference Ekonomika a řízení podniku ve 21. století

  • ISBN

    978-80-248-3520-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    432-439

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku