Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring the Performance of Distributors of Food Products in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F14%3A39898688" target="_blank" >RIV/00216275:25410/14:39898688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spu.fem.uniag.sk/fem/mvd2014/proceedings/articles/Kozena.pdf" target="_blank" >http://spu.fem.uniag.sk/fem/mvd2014/proceedings/articles/Kozena.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring the Performance of Distributors of Food Products in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing performance is one of the main attributes of success for any business. A variety of methods are used in measuring this performance. Traditional methods are based primarily on financial analyses, using economic fundamentals such as earnings, cash flow and profitability. The most commonly used methods for measuring the financial performance of a company include ratios (liquidity, activity, debt, profitability, productivity and capital market), pyramidal decomposition and summary indicators. Atpresent, companies are increasingly using new approaches which, in addition to financial, also utilise non-financial performance measures. The flaw in financial data is that it reflects the results of management decisions of the previous period, and their development is influenced by a number of factors that cannot be specified. These include the methods of a Balanced Scorecard and benchmarking. Part of this paper is a benchmarking comparison of two companies involved in the distribution

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring the Performance of Distributors of Food Products in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing performance is one of the main attributes of success for any business. A variety of methods are used in measuring this performance. Traditional methods are based primarily on financial analyses, using economic fundamentals such as earnings, cash flow and profitability. The most commonly used methods for measuring the financial performance of a company include ratios (liquidity, activity, debt, profitability, productivity and capital market), pyramidal decomposition and summary indicators. Atpresent, companies are increasingly using new approaches which, in addition to financial, also utilise non-financial performance measures. The flaw in financial data is that it reflects the results of management decisions of the previous period, and their development is influenced by a number of factors that cannot be specified. These include the methods of a Balanced Scorecard and benchmarking. Part of this paper is a benchmarking comparison of two companies involved in the distribution

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Days 2014. Improving Performance of Agriculture and the Economy: Challenges for Management and Policy. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-552-1186-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    179-186

  • Název nakladatele

    Slovenská poľnohospodárská univerzita v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku