Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Successful Crowdfunding Campaign

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F15%3A39899984" target="_blank" >RIV/00216275:25410/15:39899984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ibima.org/SPAIN2015/papers/zema.html" target="_blank" >http://www.ibima.org/SPAIN2015/papers/zema.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Successful Crowdfunding Campaign

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article examines the concept of crowdfunding. Crowdfunding is a relatively novel way for entrepreneurial ventures to gaining new customers, secure funds and other sources without having to seek out traditional source of venture investment. Even the short time crowdfunding is known there are several exploratory studies about a new phenomena in entrepreneurship. Developments of recent years show that usage of crowdfunding is growing globally as it has the potential to open funding opportunities to countless underfunded entrepreneurs and small business. The creators of the campaign use it to create various projects; however, with more or less success. Thanks to the large number of crowdfunding campaigns, it is possible to deduce the main reasons and factors that are the causes of success or failure of a campaign. Recommendations for future creators of campaigns are the main contribution of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Successful Crowdfunding Campaign

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines the concept of crowdfunding. Crowdfunding is a relatively novel way for entrepreneurial ventures to gaining new customers, secure funds and other sources without having to seek out traditional source of venture investment. Even the short time crowdfunding is known there are several exploratory studies about a new phenomena in entrepreneurship. Developments of recent years show that usage of crowdfunding is growing globally as it has the potential to open funding opportunities to countless underfunded entrepreneurs and small business. The creators of the campaign use it to create various projects; however, with more or less success. Thanks to the large number of crowdfunding campaigns, it is possible to deduce the main reasons and factors that are the causes of success or failure of a campaign. Recommendations for future creators of campaigns are the main contribution of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2804-2813

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association-IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku