Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funding of Non-Profit Organizations through Crowdfunding – Factors of Success

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F20%3A43960646" target="_blank" >RIV/49777513:23510/20:43960646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11025/42577" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/42577</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Funding of Non-Profit Organizations through Crowdfunding – Factors of Success

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Non-profit organizations are an indispensable part of the economy, but they often face difficulties in securing sufficient financial resources to carry out their activities. The aim of the paper is therefore to present crowdfunding as a possible alternative source of funding and to analyse in particular the factors that may increase the likelihood of successful funding through this instrument. Successful financing is understood in terms of reaching the required target financial amount (or exceeding it). Crowdfunding success depends on the willingness of strangers to support the affairs of others. The article demonstrates the motives for supporting campaigns, as well as the influence of the chosen crowdfunding model and other factors regarding campaigns that influence the success of funding. The paper focuses on systematic literature review and other research studies on the subject to fulfil the outputs of the paper. These include: overview analysis of the main approaches and principles of crowdfunding and overview analysis of basic factors that have a positive effect on the success of crowdfunding.

  • Název v anglickém jazyce

    Funding of Non-Profit Organizations through Crowdfunding – Factors of Success

  • Popis výsledku anglicky

    Non-profit organizations are an indispensable part of the economy, but they often face difficulties in securing sufficient financial resources to carry out their activities. The aim of the paper is therefore to present crowdfunding as a possible alternative source of funding and to analyse in particular the factors that may increase the likelihood of successful funding through this instrument. Successful financing is understood in terms of reaching the required target financial amount (or exceeding it). Crowdfunding success depends on the willingness of strangers to support the affairs of others. The article demonstrates the motives for supporting campaigns, as well as the influence of the chosen crowdfunding model and other factors regarding campaigns that influence the success of funding. The paper focuses on systematic literature review and other research studies on the subject to fulfil the outputs of the paper. These include: overview analysis of the main approaches and principles of crowdfunding and overview analysis of basic factors that have a positive effect on the success of crowdfunding.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000055" target="_blank" >TL02000055: Efektivní marketing jako nástroj konkurenceschopnosti a udržitelného rozvoje neziskových organizací poskytujících sociální služby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Management of Non-profit Organizations in Cross-border Comparison

  • ISBN

    978-3-86367-063-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    69-77

  • Název nakladatele

    Vertrieb der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    20. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku