Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50014635" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50014635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reward based crowdfunding is a relatively new approach of business funding that use a widespread online community to support various business and/or individual projects. Presented study focuses on the crowdfunding practice conducted by organizations and individuals located in the Czech Republic. Specifically, the study analyses the sample of 427 projects realized through the Czech crowdfunding platform HitHit. However, the majority of findings correspond to other research studies conducted on US crowdfunding platform Kickstarter, there are some differences exist. In general, the Czech crowdfunding environment has higher campaign success rate, the strength of examined factors is higher, and the nominal value of contributions of backers is lower.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience

  • Popis výsledku anglicky

    Reward based crowdfunding is a relatively new approach of business funding that use a widespread online community to support various business and/or individual projects. Presented study focuses on the crowdfunding practice conducted by organizations and individuals located in the Czech Republic. Specifically, the study analyses the sample of 427 projects realized through the Czech crowdfunding platform HitHit. However, the majority of findings correspond to other research studies conducted on US crowdfunding platform Kickstarter, there are some differences exist. In general, the Czech crowdfunding environment has higher campaign success rate, the strength of examined factors is higher, and the nominal value of contributions of backers is lower.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days

  • ISBN

    978-80-7435-636-0

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1148-1158

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000539487200141