Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50014635" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50014635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience
Popis výsledku v původním jazyce
Reward based crowdfunding is a relatively new approach of business funding that use a widespread online community to support various business and/or individual projects. Presented study focuses on the crowdfunding practice conducted by organizations and individuals located in the Czech Republic. Specifically, the study analyses the sample of 427 projects realized through the Czech crowdfunding platform HitHit. However, the majority of findings correspond to other research studies conducted on US crowdfunding platform Kickstarter, there are some differences exist. In general, the Czech crowdfunding environment has higher campaign success rate, the strength of examined factors is higher, and the nominal value of contributions of backers is lower.
Název v anglickém jazyce
Factors influencing success of crowdfunding campaign: Czech experience
Popis výsledku anglicky
Reward based crowdfunding is a relatively new approach of business funding that use a widespread online community to support various business and/or individual projects. Presented study focuses on the crowdfunding practice conducted by organizations and individuals located in the Czech Republic. Specifically, the study analyses the sample of 427 projects realized through the Czech crowdfunding platform HitHit. However, the majority of findings correspond to other research studies conducted on US crowdfunding platform Kickstarter, there are some differences exist. In general, the Czech crowdfunding environment has higher campaign success rate, the strength of examined factors is higher, and the nominal value of contributions of backers is lower.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Economic Days
ISBN
978-80-7435-636-0
ISSN
2464-6059
e-ISSN
2464-6067
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1148-1158
Název nakladatele
University of Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000539487200141