Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alternative non-profit funding methods: crownfunding in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75075741%3A_____%2F21%3AN0000041" target="_blank" >RIV/75075741:_____/21:N0000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2020.1776828" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2020.1776828</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504851.2020.1776828" target="_blank" >10.1080/13504851.2020.1776828</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alternative non-profit funding methods: crownfunding in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a view of the crowdfunding phenomenon in the Czech Republic and Slovakia, identifying factors that determine the success of non-profits on crowdfunding platforms operating in two (post-) Communist CEE countries in terms of the two-sided market theory. The main finding is that the status of a project creator does not significantly affect the probability of project overfunding, which implies that the projects created by non-profits do not have a higher likelihood of being overfunded, though this may differ between the studied countries. The resulting project is in accordance with the Science and Research Concept of the National Museum of Agriculture, and more specifically, Research Intent I., activity no. 2 – title: Research in museology.

  • Název v anglickém jazyce

    Alternative non-profit funding methods: crownfunding in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a view of the crowdfunding phenomenon in the Czech Republic and Slovakia, identifying factors that determine the success of non-profits on crowdfunding platforms operating in two (post-) Communist CEE countries in terms of the two-sided market theory. The main finding is that the status of a project creator does not significantly affect the probability of project overfunding, which implies that the projects created by non-profits do not have a higher likelihood of being overfunded, though this may differ between the studied countries. The resulting project is in accordance with the Science and Research Concept of the National Museum of Agriculture, and more specifically, Research Intent I., activity no. 2 – title: Research in museology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied economics letters

  • ISSN

    1350-4851

  • e-ISSN

    1466-4291

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    748-752

  • Kód UT WoS článku

    000543332800001

  • EID výsledku v databázi Scopus