Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Quality Principles for Public Services Providing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39901875" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39901875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Quality Principles for Public Services Providing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing the quality of production belongs to management goals of every company, be it quality of products or services. Higher quality of production is reflected in e.g. obtaining competitive advantage on the market or as effective area administration, returning customer or a citizen satisfied with public administration services etc. Management therefore strives for higher quality and resulting financial as well as non-financial profitability. The request for quality improvement is a part of defined standards, complex methods and tools for quality management. Public administration needs to be perceived from two angles, on one hand it is public administration as a whole, on the other hand it consists of particular organizations and their services. If we view public administration as a whole, the requirement for quality improvement and quality methods implementation is declared by strategic documents or presented within the "National Conference of Quality in Public Administration". From the viewpoint of public administration as a set of partial (smaller) organizations, the requirement for quality is often declared but not supported by system approach. This paper deals with implementation of quality principles in providing public services by partial organizations of public administration.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Quality Principles for Public Services Providing

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing the quality of production belongs to management goals of every company, be it quality of products or services. Higher quality of production is reflected in e.g. obtaining competitive advantage on the market or as effective area administration, returning customer or a citizen satisfied with public administration services etc. Management therefore strives for higher quality and resulting financial as well as non-financial profitability. The request for quality improvement is a part of defined standards, complex methods and tools for quality management. Public administration needs to be perceived from two angles, on one hand it is public administration as a whole, on the other hand it consists of particular organizations and their services. If we view public administration as a whole, the requirement for quality improvement and quality methods implementation is declared by strategic documents or presented within the "National Conference of Quality in Public Administration". From the viewpoint of public administration as a set of partial (smaller) organizations, the requirement for quality is often declared but not supported by system approach. This paper deals with implementation of quality principles in providing public services by partial organizations of public administration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th International Conference Current Trends in Public Sector Research

  • ISBN

    978-80-210-8082-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    406-414

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    21. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku