Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39902202" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39902202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7737732/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7737732/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/FUZZ-IEEE.2016.7737732" target="_blank" >10.1109/FUZZ-IEEE.2016.7737732</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions
Popis výsledku v původním jazyce
Fuzzy cognitive maps (FCMs) are used to model uncertainty in complex causal relationships among concepts. This is an important issue for supporting business decisions. However, determining the precise values of these relationships is difficult in the domain of business decision-making. To overcome this problem, we introduce interval-valued FCMs representing a generalization of FCMs. Interval-valued FCMs provide desirable additional freedom in the design of concepts and their causal relationships. This feature enables decision makers to model highly complex business decision-making problems. We demonstrate this for two case studies: (1) a supplier-selection task, and (2) business-performance modelling.
Název v anglickém jazyce
Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions
Popis výsledku anglicky
Fuzzy cognitive maps (FCMs) are used to model uncertainty in complex causal relationships among concepts. This is an important issue for supporting business decisions. However, determining the precise values of these relationships is difficult in the domain of business decision-making. To overcome this problem, we introduce interval-valued FCMs representing a generalization of FCMs. Interval-valued FCMs provide desirable additional freedom in the design of concepts and their causal relationships. This feature enables decision makers to model highly complex business decision-making problems. We demonstrate this for two case studies: (1) a supplier-selection task, and (2) business-performance modelling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-19590S" target="_blank" >GA16-19590S: Analýza témat a sentimentu vícenásobných textových zdrojů pro finanční rozhodování podniků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2016 IEEE International Conference on Fuzzy Systems, FUZZ-IEEE 2016
ISBN
978-1-5090-0625-0
ISSN
1098-7584
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
531-536
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Vancouver
Datum konání akce
24. 7. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392150700073