Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39902202" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39902202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7737732/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7737732/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/FUZZ-IEEE.2016.7737732" target="_blank" >10.1109/FUZZ-IEEE.2016.7737732</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fuzzy cognitive maps (FCMs) are used to model uncertainty in complex causal relationships among concepts. This is an important issue for supporting business decisions. However, determining the precise values of these relationships is difficult in the domain of business decision-making. To overcome this problem, we introduce interval-valued FCMs representing a generalization of FCMs. Interval-valued FCMs provide desirable additional freedom in the design of concepts and their causal relationships. This feature enables decision makers to model highly complex business decision-making problems. We demonstrate this for two case studies: (1) a supplier-selection task, and (2) business-performance modelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Interval-Valued Fuzzy Cognitive Maps for Supporting Business Decisions

  • Popis výsledku anglicky

    Fuzzy cognitive maps (FCMs) are used to model uncertainty in complex causal relationships among concepts. This is an important issue for supporting business decisions. However, determining the precise values of these relationships is difficult in the domain of business decision-making. To overcome this problem, we introduce interval-valued FCMs representing a generalization of FCMs. Interval-valued FCMs provide desirable additional freedom in the design of concepts and their causal relationships. This feature enables decision makers to model highly complex business decision-making problems. We demonstrate this for two case studies: (1) a supplier-selection task, and (2) business-performance modelling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-19590S" target="_blank" >GA16-19590S: Analýza témat a sentimentu vícenásobných textových zdrojů pro finanční rozhodování podniků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2016 IEEE International Conference on Fuzzy Systems, FUZZ-IEEE 2016

  • ISBN

    978-1-5090-0625-0

  • ISSN

    1098-7584

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    531-536

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Vancouver

  • Datum konání akce

    24. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392150700073