Podniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F17%3A39911966" target="_blank" >RIV/00216275:25410/17:39911966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/acc-journal/archiv</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-012" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podniková sociální síť jako sociální pilíř v podniku
Popis výsledku v původním jazyce
V sociální oblasti se odpovědné chování podniků zaměřuje také na přístup k zaměstnancům. Psychologicko-sociální přístup v řízení lidských zdrojů vychází historicky ze školy lidských vztahů. Vymezují požadavky na osobnost řídících pracovníků, způsoby komunikace, řízení vztahů mezi zaměstnanci napříč organizační strukturou a způsoby zajištění sociálního pracovního prostředí k dosažení podnikových cílů. Příspěvek se zaměřuje na moderní informační technologii zvanou podniková sociální síť a na její možnost využití vedoucích pracovníků pro zajištění sociálního pilíře v podniku. Cílem příspěvku je zjistit kolik podniků v ČR využívá podnikovou sociální síť a zodpovědět stanovenou výzkumnou hypotézu týkající se dopadu podnikové sociální sítě na sociální aspekt pracovního prostředí. Metodologie příspěvku je na základě dotazníkového šetření, základní soubor zahrnoval podniky, využívající podnikové sociální sítě v ČR. Celková komparace získaných dat prezentuje současné trendy a doporučuje využívat moderní informační technologie.
Název v anglickém jazyce
Enterprise Social Network as a social pillar in enterprise
Popis výsledku anglicky
In the social field, responsible corporate behavior also focuses on employee access. The psychological and social approach to human resource management is based historically at the School of Human Relations. They define requirements for the personality of managers, ways of communicating, managing employee relationships across the organizational structure, and ways to secure a social work environment to achieve corporate goals. The paper focuses on modern information technology, called the Enterprise Social Network, and its ability to use executives to provide a social pillar in an enterprise. The aim of the paper is to find out how many enterprises in the Czech Republic are using the Enterprise Social Network and respond to the established research hypothesis regarding the impact of the Enterprise Social Network on the social aspect of the working environment. The methodology of the contribution is based on the questionnaire survey, the basic set included companies using Enterprise Social Networks in the Czech Republic. The overall comparison of acquired data presents current trends and recommends using modern information technologies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
149-157
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—