Analysis of operation wear of brake fluid used in a Volvo car
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F18%3A39912565" target="_blank" >RIV/00216275:25410/18:39912565 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25510/18:39912565
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-II-A4-2018-09-25.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-II-A4-2018-09-25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of operation wear of brake fluid used in a Volvo car
Popis výsledku v původním jazyce
To enable the quality and productivity of transport processes, it is becoming increasingly important to ensure the use of safe and reliable means of transport. The automobile's circuit brake system relies on the incompressibility of brake fluid based on glycol when transmitting power. Fluid operating above its boiling point contains gas which is highly compressible. This paper presents the results of the wet boiling point temperature assessment of the DOT 4 Plus brake fluid used in Volvo cars. By investigation the brake fluid of 48 cars during service inspection, we found that boiling point was within the interval 222–238 ° C, with a 95% probability i.e. higher than the manufacturer specified wet boiling point of 180 ° C. Using infrared spectrometry it was verified that the brake fluid is highly hygroscopic.
Název v anglickém jazyce
Analysis of operation wear of brake fluid used in a Volvo car
Popis výsledku anglicky
To enable the quality and productivity of transport processes, it is becoming increasingly important to ensure the use of safe and reliable means of transport. The automobile's circuit brake system relies on the incompressibility of brake fluid based on glycol when transmitting power. Fluid operating above its boiling point contains gas which is highly compressible. This paper presents the results of the wet boiling point temperature assessment of the DOT 4 Plus brake fluid used in Volvo cars. By investigation the brake fluid of 48 cars during service inspection, we found that boiling point was within the interval 222–238 ° C, with a 95% probability i.e. higher than the manufacturer specified wet boiling point of 180 ° C. Using infrared spectrometry it was verified that the brake fluid is highly hygroscopic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means : proceedings of the international scientific conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
592-596
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—