Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty hodnocení brzdopvých kapalin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F06%3A%230000143" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/06:#0000143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected aspects of brake fluids evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. It was for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25%vehicles (eight years average age) had water content in brake fluid more than 4 %. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicleand noticeable 79 % (vehicles older than 7 years) did not pass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and in the Army of the CR have been discussed in the presented article.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected aspects of brake fluids evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. It was for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25%vehicles (eight years average age) had water content in brake fluid more than 4 %. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicleand noticeable 79 % (vehicles older than 7 years) did not pass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and in the Army of the CR have been discussed in the presented article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vyzbroj a technika pozemních sil 2006

  • ISBN

    80-8040-309-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    91-94

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Liptovský Mikuláš

  • Místo konání akce

    Liptovský Mikuláš

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku