Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Některé aspekty hodnocení brzdových kapalin.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230000742" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0000742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.

  • Popis výsledku anglicky

    A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 11. mezinárodní vědecké konference ?Transport Means 2007?

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    92-94

  • Název nakladatele

    Kaunas university of technology.

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Kaunas

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku