Některé aspekty hodnocení brzdových kapalin.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230000742" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0000742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.
Popis výsledku v původním jazyce
A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.
Název v anglickém jazyce
Some Aspects of Brake Fluid Boiling Point Evaluation.
Popis výsledku anglicky
A wide range of operating substances and materials is used in vehicle driving systems. Attention is mainly concentrated on fuels and lubricants or on cooling fluids. Only low attention is directed at brake fluids both in civilian and military sectors. Itwas for instance evidenced by a random test in the USA, which proved that 25% vehicles of eight years average age had water content in brake fluid higher than 4 % [4]. Dekra, the prestigious company, published other unfavourable reports after the investigation in Germany [2]. Partial results of this investigation have demonstrated that the value close to wet boiling point of the brake fluid (appxm. 149 oC) was identified with each fifth vehicle and noticeable 69 % of vehicles older than 7 years did notpass. Selected aspects relating to practical evaluation of brake fluids in the Czech Republic and Slovak Republic have been discussed in the article presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 11. mezinárodní vědecké konference ?Transport Means 2007?
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
92-94
Název nakladatele
Kaunas university of technology.
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Kaunas
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—