Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F19%3A39915079" target="_blank" >RIV/00216275:25410/19:39915079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10961-017-9638-0" target="_blank" >10.1007/s10961-017-9638-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology Transfer

  • ISSN

    0892-9912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    981-1006

  • Kód UT WoS článku

    000466974500013

  • EID výsledku v databázi Scopus