Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F19%3A39915079" target="_blank" >RIV/00216275:25410/19:39915079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10961-017-9638-0" target="_blank" >10.1007/s10961-017-9638-0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities.
Název v anglickém jazyce
Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis
Popis výsledku anglicky
The ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology Transfer
ISSN
0892-9912
e-ISSN
—
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
981-1006
Kód UT WoS článku
000466974500013
EID výsledku v databázi Scopus
—