Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F15%3A39899811" target="_blank" >RIV/00216275:25410/15:39899811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creativity and innovativeness represent key factors in obtaining competitive advantage, especially in creative industries. Fast growing creative enterprises employ creative workers, but this process is expensive and time-consuming. Therefore, they oftenacquire creative skills from external sources, including freelancers, consultants, and other independent enterprises. Here we argue that knowledge spill-over effects are formed via collaboration between internal and external creative workers. We used theEU Community Innovation Survey data for Czech enterprises to show that these effects positively affect innovation activity in creative industries. This result demonstrates the synergistic effect of knowledge that internal and external employees bring tothe enterprise. In fact, we did not observe a direct effect of creative skills on the ability to innovate. In contrast, this effect was always indirect, requiring collaboration internal and external employees.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees

  • Popis výsledku anglicky

    Creativity and innovativeness represent key factors in obtaining competitive advantage, especially in creative industries. Fast growing creative enterprises employ creative workers, but this process is expensive and time-consuming. Therefore, they oftenacquire creative skills from external sources, including freelancers, consultants, and other independent enterprises. Here we argue that knowledge spill-over effects are formed via collaboration between internal and external creative workers. We used theEU Community Innovation Survey data for Czech enterprises to show that these effects positively affect innovation activity in creative industries. This result demonstrates the synergistic effect of knowledge that internal and external employees bring tothe enterprise. In fact, we did not observe a direct effect of creative skills on the ability to innovate. In contrast, this effect was always indirect, requiring collaboration internal and external employees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Education Research. Vol. 85: Proceedings from ICEA 2015

  • ISBN

    978-1-61275-118-4

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    106-111

  • Název nakladatele

    Information Engineering Research Institute

  • Místo vydání

    Bellflower

  • Místo konání akce

    Tokio

  • Datum konání akce

    28. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku