Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F15%3A39899811" target="_blank" >RIV/00216275:25410/15:39899811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees
Popis výsledku v původním jazyce
Creativity and innovativeness represent key factors in obtaining competitive advantage, especially in creative industries. Fast growing creative enterprises employ creative workers, but this process is expensive and time-consuming. Therefore, they oftenacquire creative skills from external sources, including freelancers, consultants, and other independent enterprises. Here we argue that knowledge spill-over effects are formed via collaboration between internal and external creative workers. We used theEU Community Innovation Survey data for Czech enterprises to show that these effects positively affect innovation activity in creative industries. This result demonstrates the synergistic effect of knowledge that internal and external employees bring tothe enterprise. In fact, we did not observe a direct effect of creative skills on the ability to innovate. In contrast, this effect was always indirect, requiring collaboration internal and external employees.
Název v anglickém jazyce
Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees
Popis výsledku anglicky
Creativity and innovativeness represent key factors in obtaining competitive advantage, especially in creative industries. Fast growing creative enterprises employ creative workers, but this process is expensive and time-consuming. Therefore, they oftenacquire creative skills from external sources, including freelancers, consultants, and other independent enterprises. Here we argue that knowledge spill-over effects are formed via collaboration between internal and external creative workers. We used theEU Community Innovation Survey data for Czech enterprises to show that these effects positively affect innovation activity in creative industries. This result demonstrates the synergistic effect of knowledge that internal and external employees bring tothe enterprise. In fact, we did not observe a direct effect of creative skills on the ability to innovate. In contrast, this effect was always indirect, requiring collaboration internal and external employees.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Education Research. Vol. 85: Proceedings from ICEA 2015
ISBN
978-1-61275-118-4
ISSN
2160-1070
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
106-111
Název nakladatele
Information Engineering Research Institute
Místo vydání
Bellflower
Místo konání akce
Tokio
Datum konání akce
28. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—