Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39902024" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39902024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The process of knowledge acquisition, creation and effective utilization is considered a key determinant of innovation activity. Thus, this process becomes a strong source of competitiveness. Knowledge is best transferred in a collaborative environment with strong links between actors. Here we focus on creative industries which can be characterized by a high importance of individuals and their social networks in the local and regional development. The paper deals with the determinants of cooperation and innovation in the creative industries, including knowledge acquisition from various sources, R&D activity and support, and creative individuals. We empirically show that firms from creative industries create innovation mainly through knowledge acquisition from clients and competition. The industry effect was also a significant determinant of innovation activity.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The process of knowledge acquisition, creation and effective utilization is considered a key determinant of innovation activity. Thus, this process becomes a strong source of competitiveness. Knowledge is best transferred in a collaborative environment with strong links between actors. Here we focus on creative industries which can be characterized by a high importance of individuals and their social networks in the local and regional development. The paper deals with the determinants of cooperation and innovation in the creative industries, including knowledge acquisition from various sources, R&D activity and support, and creative individuals. We empirically show that firms from creative industries create innovation mainly through knowledge acquisition from clients and competition. The industry effect was also a significant determinant of innovation activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Knowledge Management International Conference (KMICe) 2016

  • ISBN

    978-967-0910-20-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    116-121

  • Název nakladatele

    Universiti Utara Malaysia

  • Místo vydání

    Sintok

  • Místo konání akce

    Chiang Mai

  • Datum konání akce

    29. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391176800023