Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F16%3A39902024" target="_blank" >RIV/00216275:25410/16:39902024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The process of knowledge acquisition, creation and effective utilization is considered a key determinant of innovation activity. Thus, this process becomes a strong source of competitiveness. Knowledge is best transferred in a collaborative environment with strong links between actors. Here we focus on creative industries which can be characterized by a high importance of individuals and their social networks in the local and regional development. The paper deals with the determinants of cooperation and innovation in the creative industries, including knowledge acquisition from various sources, R&D activity and support, and creative individuals. We empirically show that firms from creative industries create innovation mainly through knowledge acquisition from clients and competition. The industry effect was also a significant determinant of innovation activity.
Název v anglickém jazyce
Determinants of Collaboration and Innovation in Creative industries A case of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The process of knowledge acquisition, creation and effective utilization is considered a key determinant of innovation activity. Thus, this process becomes a strong source of competitiveness. Knowledge is best transferred in a collaborative environment with strong links between actors. Here we focus on creative industries which can be characterized by a high importance of individuals and their social networks in the local and regional development. The paper deals with the determinants of cooperation and innovation in the creative industries, including knowledge acquisition from various sources, R&D activity and support, and creative individuals. We empirically show that firms from creative industries create innovation mainly through knowledge acquisition from clients and competition. The industry effect was also a significant determinant of innovation activity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02836S" target="_blank" >GA14-02836S: Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Knowledge Management International Conference (KMICe) 2016
ISBN
978-967-0910-20-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
116-121
Název nakladatele
Universiti Utara Malaysia
Místo vydání
Sintok
Místo konání akce
Chiang Mai
Datum konání akce
29. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000391176800023