Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F23%3A39920890" target="_blank" >RIV/00216275:25410/23:39920890 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/radm.12593" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/radm.12593</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/radm.12593" target="_blank" >10.1111/radm.12593</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Top management meetings enable the positive flow of knowledge and building of key relationships within the company and its suppliers. This study draws on open innovation and upper echelons theories to analyze the effects of top management meetings on open innovation instruments, product innovation and sales performance. We use partial least squares structural equation modeling and fuzzy-set qualitative comparative analysis to perform the path analysis of the hypothesized effects of top management meetings using data of 1,523 firms across 11 European countries. The results support the hypotheses that declare that top management meetings with suppliers positively influence product innovation while the effects of top management team meetings on product innovation remain negative. Surprisingly, the hypothesis that top management meetings with suppliers positively affect firm sales performance was not confirmed. Additionally, our efforts support the critical role of buyer-supplier relationships for innovation activities, primarily for services rather than manufacturing industries.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of top management meetings in enhancing product innovation and performance

  • Popis výsledku anglicky

    Top management meetings enable the positive flow of knowledge and building of key relationships within the company and its suppliers. This study draws on open innovation and upper echelons theories to analyze the effects of top management meetings on open innovation instruments, product innovation and sales performance. We use partial least squares structural equation modeling and fuzzy-set qualitative comparative analysis to perform the path analysis of the hypothesized effects of top management meetings using data of 1,523 firms across 11 European countries. The results support the hypotheses that declare that top management meetings with suppliers positively influence product innovation while the effects of top management team meetings on product innovation remain negative. Surprisingly, the hypothesis that top management meetings with suppliers positively affect firm sales performance was not confirmed. Additionally, our efforts support the critical role of buyer-supplier relationships for innovation activities, primarily for services rather than manufacturing industries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-15498S" target="_blank" >GA19-15498S: Modelování emocí ve verbální a neverbální manažerské komunikaci pro predikci podnikových finančních rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R and D Management

  • ISSN

    0033-6807

  • e-ISSN

    1467-9310

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    745-763

  • Kód UT WoS článku

    000994059500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150781768