Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategy formulation process and innovation performance nexus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913291" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18421/IJQR12.01-09" target="_blank" >https://doi.org/10.18421/IJQR12.01-09</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/IJQR12.01-09" target="_blank" >10.18421/IJQR12.01-09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategy formulation process and innovation performance nexus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to examine the link between strategy formulation process and innovation performance indicators in microfinance banks in Nigeria (MFBs). 100 employees of leading microfinance banks were randomly selected for this study. 80 questionnaires were returned but only 76 were found usable for the analysis. Regression analysis technique was used in examining the nature of the relationships of the variables and for hypotheses testing. The authors used exploratory factor analysis and Cronbach&apos;s alpha to test for the validity and reliability of the questionnaires. The results show that strategy formulation process has a positive effect on process innovation performance, product innovation performance and marketing innovation performance. Thus, all the three hypotheses tested were supported. The authors, therefore, concludes that a systematic strategy formulation process is necessary for firms to achieve and sustain process innovation performance, product innovation performance and marketing innovation performance. This study proposed suggestion for further studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategy formulation process and innovation performance nexus

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to examine the link between strategy formulation process and innovation performance indicators in microfinance banks in Nigeria (MFBs). 100 employees of leading microfinance banks were randomly selected for this study. 80 questionnaires were returned but only 76 were found usable for the analysis. Regression analysis technique was used in examining the nature of the relationships of the variables and for hypotheses testing. The authors used exploratory factor analysis and Cronbach&apos;s alpha to test for the validity and reliability of the questionnaires. The results show that strategy formulation process has a positive effect on process innovation performance, product innovation performance and marketing innovation performance. Thus, all the three hypotheses tested were supported. The authors, therefore, concludes that a systematic strategy formulation process is necessary for firms to achieve and sustain process innovation performance, product innovation performance and marketing innovation performance. This study proposed suggestion for further studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Quality Research

  • ISSN

    1800-6450

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ME - Černá Hora

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    147-164

  • Kód UT WoS článku

    000428108700010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042865088