Identification Forces in Contact Wheel - Rail
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F04%3A00002019" target="_blank" >RIV/00216275:25510/04:00002019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identification Forces in Contact Wheel - Rail
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper is described an experimental procedure of identification of vertical Q wheel force and Y cross force. Checking of derailment resistance of railway vehicle is determined from proportion of cross Y and vertical Q force, which reacted between wheel and rail in the course of drive of vehicle. Till this time are developed principles of determination of Y and Q force through strain gauge measurement of disk wheel deformations. On wheels are placing two systems strain gauges. One system is for identification of Q force, second system is for identification Y force. Both systems are placing on wheels so, that has been minimized influence of Q force on measuring of Y force and counteraction of Y force on measuring of Q force.
Název v anglickém jazyce
Identification forces in contact wheel - rail
Popis výsledku anglicky
In the paper is described an experimental procedure of identification of vertical Q wheel force and Y cross force. Checking of derailment resistance of railway vehicle is determined from proportion of cross Y and vertical Q force, which reacted between wheel and rail in the course of drive of vehicle. Till this time are developed principles of determination of Y and Q force through strain gauge measurement of disk wheel deformations. On wheels are placing two systems strain gauges. One system is for identification of Q force, second system is for identification Y force. Both systems are placing on wheels so, that has been minimized influence of Q force on measuring of Y force and counteraction of Y force on measuring of Q force.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0033" target="_blank" >GA101/04/0033: Analýza mezních stavů povrchových vrstev temene kolejnice z hlediska kontaktního zatížení účinkem kolových sil při průjezdu kolejového vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2005, National Conference with International Participation
ISBN
80-85918-93-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
57-58
Název nakladatele
—
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—