Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agentová architektura simulačních modelů železničních uzlů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002412" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Agentová architektura simulačních modelů železničních uzlů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer simulation represents an efficient technique supporting optimal planning related to infrastructure and operation of complex systems. The contribution concentrates on architecture and structure of simulation models reflecting railway nodes/junctions, whereas a case study of marshalling yard illustrates utilised approaches. The following kinds of problems are covered: (i) initial demands on the marshalling yard simulator, (ii) specification of a marshalling yard system and finally (iii) originalconception of simulation model of that system based on autonomous agents' paradigm. Special attention is paid to modelling of control and technological processes. Agent-based architecture of simulation model enables to keep the model structure very closeto modelled system - for example the functions of a conceptual model are well-comprehensible also for the railway technologists. Individual stages of simulation model construction are described as well as a structure of required input da

  • Název v anglickém jazyce

    Agent-based architecture of simulation models related to railway nodes

  • Popis výsledku anglicky

    Computer simulation represents an efficient technique supporting optimal planning related to infrastructure and operation of complex systems. The contribution concentrates on architecture and structure of simulation models reflecting railway nodes/junctions, whereas a case study of marshalling yard illustrates utilised approaches. The following kinds of problems are covered: (i) initial demands on the marshalling yard simulator, (ii) specification of a marshalling yard system and finally (iii) originalconception of simulation model of that system based on autonomous agents' paradigm. Special attention is paid to modelling of control and technological processes. Agent-based architecture of simulation model enables to keep the model structure very closeto modelled system - for example the functions of a conceptual model are well-comprehensible also for the railway technologists. Individual stages of simulation model construction are described as well as a structure of required input da

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní konference "Informační technologie v dopravě a logistice" INFOTRANS 2005

  • ISBN

    80?7194?792?X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    115-133

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    21. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku