Agentová architektura simulačních modelů železničních uzlů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002412" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Agentová architektura simulačních modelů železničních uzlů
Popis výsledku v původním jazyce
Computer simulation represents an efficient technique supporting optimal planning related to infrastructure and operation of complex systems. The contribution concentrates on architecture and structure of simulation models reflecting railway nodes/junctions, whereas a case study of marshalling yard illustrates utilised approaches. The following kinds of problems are covered: (i) initial demands on the marshalling yard simulator, (ii) specification of a marshalling yard system and finally (iii) originalconception of simulation model of that system based on autonomous agents' paradigm. Special attention is paid to modelling of control and technological processes. Agent-based architecture of simulation model enables to keep the model structure very closeto modelled system - for example the functions of a conceptual model are well-comprehensible also for the railway technologists. Individual stages of simulation model construction are described as well as a structure of required input da
Název v anglickém jazyce
Agent-based architecture of simulation models related to railway nodes
Popis výsledku anglicky
Computer simulation represents an efficient technique supporting optimal planning related to infrastructure and operation of complex systems. The contribution concentrates on architecture and structure of simulation models reflecting railway nodes/junctions, whereas a case study of marshalling yard illustrates utilised approaches. The following kinds of problems are covered: (i) initial demands on the marshalling yard simulator, (ii) specification of a marshalling yard system and finally (iii) originalconception of simulation model of that system based on autonomous agents' paradigm. Special attention is paid to modelling of control and technological processes. Agent-based architecture of simulation model enables to keep the model structure very closeto modelled system - for example the functions of a conceptual model are well-comprehensible also for the railway technologists. Individual stages of simulation model construction are described as well as a structure of required input da
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME727" target="_blank" >1P05ME727: Simulační modely osobní železniční stanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní konference "Informační technologie v dopravě a logistice" INFOTRANS 2005
ISBN
80?7194?792?X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
115-133
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
21. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—