Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

2. mezinárodní konference "Spolehlivost, bezpečnost a diagnostika dopravních konstrukcí a prostředků 2005".

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002472" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimisation of Maintenance Strategy in a Bridge Network.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the experience with bridge management systems in several countries. First, the maintenance optimisation for a single bridge is described, based on the minimisation of the total life cycle costs. In addition to direct costs for repairs, also indirect costs are considered, such as those caused to bridge users due to rerouting. Usually, several maintenance alternatives are possible. For each, the total costs are calculated and compared, and the best variant is chosen. The second partof the paper explains the principles of optimised maintenance for a stock of bridges. Here, a three-step procedure is effective: 1. prioritisation of bridges for repair according to their condition in comparison with those of all bridges in the stock, 2.prioritisation according to the importance of the bridge and route, and 3. the choice of the most effective strategy based on cost effectivness and financial resources.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimisation of Maintenance Strategy in a Bridge Network.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the experience with bridge management systems in several countries. First, the maintenance optimisation for a single bridge is described, based on the minimisation of the total life cycle costs. In addition to direct costs for repairs, also indirect costs are considered, such as those caused to bridge users due to rerouting. Usually, several maintenance alternatives are possible. For each, the total costs are calculated and compared, and the best variant is chosen. The second partof the paper explains the principles of optimised maintenance for a stock of bridges. Here, a three-step procedure is effective: 1. prioritisation of bridges for repair according to their condition in comparison with those of all bridges in the stock, 2.prioritisation according to the importance of the bridge and route, and 3. the choice of the most effective strategy based on cost effectivness and financial resources.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2066" target="_blank" >GA103/05/2066: Stanovení provozní zatížitelnosti a životnosti mostních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Second International Conference "Reliabilty, Safety and Diagnostics of Transport Structures and Means 2005"

  • ISBN

    80-7194-769-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    224-231

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    7. 7. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku