2. mezinárodní konference "Spolehlivost, bezpečnost a diagnostika dopravních konstrukcí a prostředků 2005".
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002472" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00002472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimisation of Maintenance Strategy in a Bridge Network.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is based on the experience with bridge management systems in several countries. First, the maintenance optimisation for a single bridge is described, based on the minimisation of the total life cycle costs. In addition to direct costs for repairs, also indirect costs are considered, such as those caused to bridge users due to rerouting. Usually, several maintenance alternatives are possible. For each, the total costs are calculated and compared, and the best variant is chosen. The second partof the paper explains the principles of optimised maintenance for a stock of bridges. Here, a three-step procedure is effective: 1. prioritisation of bridges for repair according to their condition in comparison with those of all bridges in the stock, 2.prioritisation according to the importance of the bridge and route, and 3. the choice of the most effective strategy based on cost effectivness and financial resources.
Název v anglickém jazyce
Optimisation of Maintenance Strategy in a Bridge Network.
Popis výsledku anglicky
The paper is based on the experience with bridge management systems in several countries. First, the maintenance optimisation for a single bridge is described, based on the minimisation of the total life cycle costs. In addition to direct costs for repairs, also indirect costs are considered, such as those caused to bridge users due to rerouting. Usually, several maintenance alternatives are possible. For each, the total costs are calculated and compared, and the best variant is chosen. The second partof the paper explains the principles of optimised maintenance for a stock of bridges. Here, a three-step procedure is effective: 1. prioritisation of bridges for repair according to their condition in comparison with those of all bridges in the stock, 2.prioritisation according to the importance of the bridge and route, and 3. the choice of the most effective strategy based on cost effectivness and financial resources.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2066" target="_blank" >GA103/05/2066: Stanovení provozní zatížitelnosti a životnosti mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Second International Conference "Reliabilty, Safety and Diagnostics of Transport Structures and Means 2005"
ISBN
80-7194-769-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
224-231
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
7. 7. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—