Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00003954" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00003954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola
Popis výsledku v původním jazyce
Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.
Název v anglickém jazyce
NECESSITY OF EXPERIMENTAL ANALYSIS OF LOADING HISTORY FOR STUDY OF DEFECTS GENERATION IN CONTACT REGION OF RAILWAY WHEEL.
Popis výsledku anglicky
Long-standing problems of damaging contact surfaces of rail wheels demand an extension of research works which will aim at some of the new approaches towards the issue of limiting state of environment which is formed, by rolling of generally loaded wheel, in the area of surface layers of running surface. Within the realised research, a required modification of current testing equipment with a view to generating plastic deformations and consequent hardness of surface layers of inserted material samples will be realised.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků čtvrté mezinárodní vědecké konference "Nové výzvy pro dopravu a spoje"
ISBN
80-7194-880-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1069-1074
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
14. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—