Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F06%3A00003954" target="_blank" >RIV/00216275:25510/06:00003954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nezbytnost experimentální analýzy historie zatížení při studiu vzniku vad v kontaktní oblasti železničního kola

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek podává popis nového typu zkušebního laboratorního zařízení, které bylo vyvinuto a realizováno na DFJP. Jeho typové označení SIM-KONT vyjadřuje možnost simulace všeobecných účinků kontaktu v oblasti styku kola s kolejnicí. Základním požadavkem, který je od tohoto zařízení očekáván, je možnost prvotního zatěžování materiálových vzorků železničních kol tak, aby byl v co největší míře modelován proces historie zatížení. Následné zkoušky na vzorcích zmíněným procesem zatěžování ovlivněných (odvalováníse skluzem), jsou realizovány v podmínkách dynamického zatěžování s respektováním tečné poddajnosti evokující tečné skluzové síly. Konečný metalografický rozbor v různých fázích zatěžování by měl poskytnout objektivnější poznatky materiálových změn ve srovnání s výsledky, které jsou dnes vesměs získávány na vzorcích kol, jejichž předcházející namáhání není v podstatě známo.

  • Název v anglickém jazyce

    NECESSITY OF EXPERIMENTAL ANALYSIS OF LOADING HISTORY FOR STUDY OF DEFECTS GENERATION IN CONTACT REGION OF RAILWAY WHEEL.

  • Popis výsledku anglicky

    Long-standing problems of damaging contact surfaces of rail wheels demand an extension of research works which will aim at some of the new approaches towards the issue of limiting state of environment which is formed, by rolling of generally loaded wheel, in the area of surface layers of running surface. Within the realised research, a required modification of current testing equipment with a view to generating plastic deformations and consequent hardness of surface layers of inserted material samples will be realised.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků čtvrté mezinárodní vědecké konference "Nové výzvy pro dopravu a spoje"

  • ISBN

    80-7194-880-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1069-1074

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    14. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku