K problematice plastických přetvoření povrchových vrstev železničního kola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00003921" target="_blank" >RIV/00216275:25510/05:00003921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problematice plastických přetvoření povrchových vrstev železničního kola
Popis výsledku v původním jazyce
Trvající problémy vzniku poruch v oblasti jízdní plochy železničních kol vyžadují nové přístupy výzkumu zejména v oblasti experimentů, jelikož doposud nelze věrohodně modelovat fyzikální procesy pomocí programových systémů. Tyto děje se odehrávají v povrchových vrstvách kontaktně vázaných těles s rozměrem 10^-4 ? 10^-5 m, kde dochází ke strukturním změnám, včetně vzniku oblastí doposud metalograficky nepopsaných. Pro získání informací, které vedou k modifikaci v současné době akceptovaných mezních stavůje nezbytné realizovat řízený experiment sledující historii kontaktního zatížení. Z dosavadních metalografických sledování lze považovat za prokázané, že prvotně probíhající proces plastických deformací, jehož důsledkem je zpevnění objemů materiálu v kontaktní oblasti, má dominantní vliv na vznik a rozvoj povrchových vad. Jelikož při analýze se nelze opírat o fenomenologické konstanty materiálu, musí numerické modelování selhávat a naopak, experimentální výzkum nelze opírat o konvenční
Název v anglickém jazyce
Problems of Plastic Deformation of Surface Layers on Railway Wheel
Popis výsledku anglicky
Long-standing problems of damaging contact surfaces of rail wheels demand an extension of research works which will aim at some of the new approaches towards the issue of limiting state of environment which is formed, by rolling of generally loaded wheel, in the area of surface layers of running surface. The presented research programme is mainly based on the proven fact that specific problems of a rail wheel life are based on degradation actions caused by a complicated loading in the area of contact which is specific for the wheels that are braked by disk brakes. Such system of braking is, at present, consistently applied mainly to the sets of passenger train carriages and tends to extend also to sets of goods trains. Specificity of the issue of suchbraked wheels was reliably proven by the occurrence of continuing damages of wheel surfaces when compared with the wheels that are braked by block brakes. The specificity is mainly caused by diametrically different thermal processes in th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F04%2F0033" target="_blank" >GA101/04/0033: Analýza mezních stavů povrchových vrstev temene kolejnice z hlediska kontaktního zatížení účinkem kolových sil při průjezdu kolejového vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B
ISSN
1211-6610
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
57-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—